wheat.jpg

خرید 2.2 میلیون تن گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 از آغاز فصل برداشت گندم در هفته پایانی فروردین ماه در مناطق جنوبی استان فارس و خوزستان تاکنون 2.2 میلیون تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان مطلب بالا و این که در سه ماهه اول سال جاری 2.2 میلون تن گندم خریداری شده است، اظهار کرد: با توجه به میزان کل خرید سال 1391 که حدود 2.04 میلیون تن بود، خرید امسال تاکنون با افزایش 150 هزارتنی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: این درحالیست که عملیات خرید همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این که درحال حاضر 28 استان کشور وارد مرحله خرید تضمینی گندم شده اند، گفت:با پیوستن استانهای گیلان، یزد و چهار محال و بختیاری به جمع خریداران، میزان خرید گندم افزایش خواهد یافت.

قبادی، با تاکید براینکه وجوه گندم کشاورزان به روز ودرکمترین زمان به حساب آنان واریز می شود، افزود: تاکنون 1600 میلیارد تومان وجوه گندمهای خریداری شده به کشاورزان پرداخت و همین امر موجب شده تا گندمکاران با رضایت بیشتری گندمهای خود را به مراکزخرید دولتی عرضه کنند.

معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت درپایان تعداد مراکز فعال خرید دراستانها را 411 مرکز و تعداد محموله های گندم کشاورزان را 304 هزارمحموله اعلام کرد.