corn.jpg

رشد 150 درصدی تولید کلزا در گلستان/ خرید 100 هزار تن تاکنون

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در حالی که سال گذشته کل تولید کلزا در گلستان 41 هزار تن بود، امسال با رشد قابل توجهی تاکنون 100 هزار تن از این محصول در استان تولید و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی گلستان، مازندران، تهران و خراسان شده است.
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی گذشته، سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در گلستان 23 هزار هکتار بود، این در حالی است که در سال جاری به 45 هزار و 300 هکتار افزایش یافته است.

سهراب سهرابی افزود: در سال جاری کشاورزان استقبال بسیار خوبی از کشت این محصول داشته‌اند که این مسئله ناشی از حمایت‌های متنوع دولت ازجمله کمک از محل کمک‌های ویژه، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ازای هر هکتار 800 هزار تومان با نرخ سود هفت درصد، توزیع بذر اصلاح‌شده به میزان 400 تن، توزیع 150 کیلوگرم کود اوره و 25 کیلوگرم کود فسفاته به ازای هر هکتار بین کشاورزان و همچنین قیمت مناسب این محصول در سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که سال گذشته کل تولید کلزا در گلستان 41 هزار تن بود، امسال با رشد قابل توجهی تاکنون 100 هزار تن از این محصول در استان تولید و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی گلستان، مازندران، تهران و خراسان شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در سال جاری در حالی که قیمت خرید تضمینی کلزا یک‌هزار تومان اعلام شده، اما قیمت توافقی این محصول در استان یک هزار و 650 تا یک‌هزار و 750 تومان است که این مسئله باعث استقبال بیشتر کشاورزان از این محصول است.

سهرابی در پایان تصریح کرد: عملکرد کلزا در واحد سطح در استان مناسب است، به‌طوری که در هر هکتار بیش از دو تن برداشت می‌شود.