corn.jpg

بهره‌مندی 7 هزار و 379 واحد تولید گوشت از تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها

چاپ

خبرگزاری فارسalt
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 7 هزار و 379 واحد تولیدی گوشت سفید و قرمز با بهره‌مندی از تسهیلات بخش هدفمندی یارانه‌ها از تجهیزات پیشرفته و نوین استفاده کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، صادق خلیلیان صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از 4 هزار و 215 طرح کشاورزی که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید طی سخنانی اظهار داشت: دولت‌های نهم و دهم برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای توسعه کشاورزی انجام داده‌اند و با تلاشهای شبانه‌روزی دستاوردهای بزرگی برای کشور در این حوزه حاصل شده است.

وی تأکید کرد: در سال 90 اعتبار بسیار خوبی از نظر مالی در قالب طرح ویژه کشاورزی به تصویب رسید و مبلغ یک‌هزار و 138 میلیارد تومان برای این حوزه از طرف دولت تخصیص یافت.

وی افزود: اعتبار مالی فوق در کنار تلاش‌های انجام شده دستاوردهای بسیار بزرگی برای کشور ایجاد کرده است از جمله آنکه در ابتدای دولت نهم در مجموع 492 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار داشت که این رقم در سال‌جاری به یک میلیون و 300 هزار هکتار رسیده است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: در زمینه آبیاری فرعی و زهکشی نیز در سال 84، 262 هزار هکتار تحت پوشش قرار داشت که این رقم تا پایان اردیبهشت سال 92 به 357 هزار هکتار افزایش یافته است.

خلیلیان افزود: اقدام بسیار خوب دیگر در حوزه مرمت و احیای قنوات کشور بود که در سال 88، 10 هزار کیلومتر قنات احیا شده بود که این رقم پس از 8 سال به بیش از 15 هزار کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه آبخیزداری در طی 27 سال 8 میلیون و در 8 سال بیش از 9 میلیون عملیات آبخیزداری در حوزه کشاورزی توسط دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر اقدامات مهم دولت در حوزه کشاورزی است که منجر به افزایش ارزش افزوده به محصولات زراعی شده است.

وی افزود: در سال 91 با تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در دولت دهم جهش بسیار خوبی در اجرای طرح‌های زیربنایی در بحث‌های کشاورزی انجام شده است که همه این‌ها در نهایت به توسعه و پیشرفت کشور کمک بسیار زیادی کرد.

وزیر جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دستاوردهای کشور در حوزه کشاورزی و دامداری باید تداوم یابد گفت: پروژه مهم دیگر مربوط به اقداماتی است که در حوزه هدفمندی یارانه‌ها انجام دادیم به صورتی که 7 هزار و 379 واحد تولیدی گوشت سفید و قرمز با بهره‌مندی از تسهیلات بخش هدفمندی یارانه‌ها از تجهیزات پیشرفته و نوین استفاده کرده‌اند که این اقدام در تاریخ کشاورزی ما بی‌سابقه بوده است.