wheat.jpg

برداشت بیش از 90 درصد از اراضی جوی مازندران

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
45 هزار هکتار از اراضی مازندران به کشت جو اختصاص یافته است که تاکنون بیش از 90 درصد آن برداشت شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان، تولیدات متنوعی در بخش‌های مختلف زراعی و باغی دارد که نقش اساسی در کشور ایفا می‌کند.

حسن عنایتی افزود: یکی از تولیدات استان جو است که در سال جاری 45 هزار هکتار از اراضی خود را به این محصول اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 90 درصد اراضی جوی استان برداشت شده که از این میزان 115 هزار تن محصول تولید و برداشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: به‌دلیل اینکه قیمت توافقی با قیمت تضمینی تفاوت محسوسی دارند، کشاورزان بیشتر تمایل دارند که محصول خود را به‌صورت توافقی و به واسطه‌گران و دلالان بفروشند.

عنایتی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی جو 450 تومان بوده، این در حالی است که قیمت توافقی آن 610 تومان تا 620 تومان است که طبیعی است کشاورز به خرید توافقی تمایل داشته باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته 110 هزار تن از این محصول در استان تولید شد، این در حالی است که در سال جاری به 135 هزار تن افزایش می‌یابد.

عنایتی در پایان تأکید کرد: عملکرد جو به‌طور متوسط در استان دو تن و 850 کیلوگرم است که نسبت به متوسط کشوری عملکرد مناسبی محسوب می‌شود.