soy.jpg

پیش‌بینی تولید 140 هزار تن جو در مازندران

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
پیش‌بینی می‌شود مازندران با سطح زیر کشت 45 هزار هکتار جو، 140 هزار تن از این محصول را برداشت کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت جو در مازندران 45 هزار هکتار است که تاکنون 10 هزار هکتار از آن برداشت شده است.

یحیی ابطالی افزود: متوسط تولید جو در واحد سطح در مازندران سه تن و 400 کیلوگرم بوده که از این نظر مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: جو در مناطق دشت مازندران آبی و درمناطق کوهپایه دیم است، اما این بدان معنا نیست که به جو آب داده می‌شود، بلکه زمین‌های آن آبی است و به وسیله باران به عمل می‌آید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: تاکنون حدود 35 هزار تن از این محصول در مازندران تولید و عرضه شده است و برآورد می‌شود که 140 هزار تن این آن برداشت شود، این در حالی است که سال گذشته این میزان 120 هزار تن بوده است.

ابطالی با اشاره به قیمت جو تصریح کرد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم جو حدود 450 تومان بوده، این در حالی است که قیمت توافقی آن بیش از 600 تومان است.

وی یادآور شد: سال گذشته 40 هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت جو بود، به‌دلیل اینکه شرایط آب و هوایی در موقع کاشت اجازه نداد کشت بیشتری انجام شود.

ابطالی در پایان تأکید کرد: کل علوفه تولیدشده استان سه میلیون تن است که نه‌تنها کل این تولید به مصرف داخل استان می‌رسد، بلکه 600 تا 700 هزار تن نیز وارد می‌شود.