corn.jpg

رشد 250 درصدی تولید کلزا در فارس/ پیش‌بینی برداشت 25 هزار تن

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در حالی که سال زراعی گذشته در فارس حدود چهارهزار هکتار سطح زیر کشت کلزا بود و هشت‌هزار و 600 تن محصول تولید شد، اما امسال با سطح زیر کشت 9 هزار و 700 هکتار برآورد می‌شود بیش از 25 هزار تن از این محصول تولید و عرضه شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا چهارهزار و 30 هکتار بود، این در حالی است که سال جاری به 9 هزار و 700 هکتار افزایش یافته است.

محمدحسن طلعتی افزود: سال گذشته هشت‌هزار و 600 تن کلزا در استان تولید شد، این در حالی است که امسال با رشد بیش از 250 درصد به 25 هزار تن می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی افزایش سطح زیر کشت، قیمت مناسب این محصول بود که همین مسئله باعث شد کشاورزان استقبال بیشتری برای تولید آن کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در حالی که سال گذشته به‌طور میانگین عملکرد برداشت کلزا در واحد سطح دو تن و 200 کیلوگرم بود، امسال با اقدامات انجام شده به سه تن و 800 کیلوگرم افزایش یافته است.

طلعتی تصریح کرد: قیمت کلزا عموماً به‌صورت توافقی خرید و فروش می‌شود و هم‌اکنون هر کیلوگرم یک‌هزار و 700 تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: محصول تولیدشده به استان‌های دیگر صادر می‌شود، به دلیل اینکه کارخانه روغن‌کشی کلزا در استان وجود ندارد و شرکتی هم که در سروستان بود، به‌دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شد.