chick.jpg

برداشت بیش از 80 هزار تن گندم در بوشهر

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
به دلیل توقف بارندگی‌های مؤثر در بوشهر از نیمه بهمن‌ماه سال 91، حدود 41 هزار هکتار از گندم‌زارهای این استان به‌طور کامل از بین رفتند، این در حالی است که با این وجود برآورد می‌شود بیش از 80 هزار تن از این محصول استراتژیک برداشت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: بیش از 120 هزار هکتار از اراضی زراعی استان بوشهر در سال زراعی 92-91 سطح زیر کشت گندم بود که 16 هزار هکتار آن گندم آبی و مابقی آن کشت دیم است.

محمدنقی منوچهری افزود: به دلیل توقف بارندگی‌های مؤثر در بوشهر از نیمه بهمن‌ماه سال 91، حدود 41 هزار هکتار از گندم‌زارهای این استان به‌طور کامل از بین رفتند، این در حالی است که با این وجود برآورد می‌شود بیش از 80 هزار تن از این محصول استراتژیک برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گندم در این استان از اواخر فروردین‌ماه شروع شده است و تاکنون کشاورزان حدود 50 هزار تن تحویل مراکز خرید گندم داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: کارشناسان استان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری بیش از 80 هزار تن از این محصول تولید شود، این در حالی است که سال گذشته 66 هزار تن برداشت شد.

منوچهری تصریح کرد: پنج مرکز خرید تضمینی در استان وجود دارد که گندم را از کشاورزان به‌طور مستقیم خریداری می‌کنند.

وی یادآور شد: بانک سپه پس از تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید دولتی، بلافاصله پول آنها را پرداخت می‌کنند و گندم‌کاران از قیمت خرید تضمینی رضایت نسبی دارند.

منوچهری در پایان تأکید کرد: 407 دستگاه کمباین کار برداشت گندم استان را بر عهده دارند که از فارس می‌آیند و سه‌هزار و 250 لیتر سوخت برای آنها در نظر گرفته شده است.