chick.jpg

قیمت تمام شده محصول در ایران بالاتر از سایر كشور ها است

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

یك گروه صنعتی در حوزه تولید مرغ اعلام كرد: در كشور ما مصرف بی رویه سوخت و انرژی و تلفات سنگین در طول دوره پرورش، ضریب تبدیل پایین و پایین بودن بهره وری از معضلات صنعت مرغداری بوده است.بدین سبب قیمت تمام شده محصول به مراتب بالاتر از كشورهای صاحب نام است و امكان رقابت از نظر كمی و كیفی وجود ندارد.
به گزارش روز یكشنبه ایرنا در نمابری كه به ایرنا ارسال شد، آمده است، این شركت در یكسال گذشته مبادرت به تجهیز و هوشمندسازی بیش از ۵۰۰ واحد

مرغداری كرده است كه در نتیجه حداقل ۵۰ درصد كاهش مصرف سوخت و انرژی، ۳۰ درصد افزایش بهره وری در واحد سطح، كاهش چشمگیر تلفات، كاهش قریب به ۲۰۰ گرم دان مصرفی برای هر قطعه و كاهش مصرف دارو در طول دوره پرورش را به همراه دارد كه برآورد ریالی هزینه های جاری برای هر قطعه مرغ، كاهش پنج هزار تا هفت هزار ریالی را به همراه خواهد داشت.
براساس گزارش شركت گروه صنعتی رویان صنعت شایا ، از سوی دیگر با كاهش شدید مصرف دارو و مكمل حركت به سوی تولید ارگانیك و مرغ سبز در آینده نزدیك دور از انتظار نخواهد بود.
بنابراین گزارش، در راستای نقشه علمی كشور و نیز چشم انداز برنامه های توسعه ای جوانان متعهد و متخصص كشور بعد از یك دهه پژوهش و تحقق و ساخت نسل های مختلف اتوماسیون و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری كه ایران را باید ایرانی بسازد.
در ادامه آمده است :‌ در سال حماسه سیاسی و اقتصادی نسل هشتم اتوماسیون جامع صنعت مرغداری در كشور طراحی و ساخته شد كه از نظر كیفیت و رعایت استاندارد های جهانی در رتبه های برتر جهانی قرار دارد و از نظر قیمت تمام شده ۱.۲ مشابه خارجی است. با بومی سازی دانش طراحی و ساخت تمامی ماشین آلات و لوازم سخت افزاری و نرم افزاری این دستاورد، هم اكنون ایران اسلامی پیشرو و پیشگاه در صنعت هوشمندسازی و مكانیزاسیون مزارع مرغداری و سایر زیربخش های كشاورزی است.
این شركت می افزاید :‌ در صورت حمایت دولتمردان و براساس پروتكل های فی مابین كشورها امكان صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز وجود دارد و در مقوله اشتغالزایی نیز تعدادی از جوانان متخصص كشور مشغول به كار شده اند.
بنابراین گزارش، در صورت حمایت متولیان امر با تجهیز سالن های مرغداری گوشتی كشور، امكان رسیدن به تولید پیش بنیی شده در پایان برنامه پنجم توسعه در دو سال اول وجود دارد.