corn.jpg

آغاز کشت ذرت و پنبه از روز سه‌شنبه

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی کشاورزان مناطق غرب و شمال غرب و رشته‌کوه البرز از روز سه‌شنبه اقدام به کشت ذرت و پنبه کنند.
رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با توجه به احتمال پدیده گرد و خاک در برخی از

نقاط غرب و جنوب غربی کشور، کشاورزان نسبت به تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اقدام کرده و در مزارعی که دارای سیستم آبیاری بارانی هستند، دستگاه خود را در زمان این پدیده روشن کنند.

مسعود حقیقت افزود: کشاورزان این مناطق با زنگ زرد گندم، سفیدک حقیقی درختان میوه به‌ویژه انگور و پوره سن گندم مبارزه انجام دهند.

آغاز کشت ذرت از روز سه‌شنبه

وی خاطرنشان کرد: شرایط جوی وضعیت مناسبی برای کشت ذرت در مناطق غربی و شمال غربی کشور فراهم آورده و از روز سه‌شنبه به بعد کشاورزان می‌توانند اقدام به کشت ذرت کنند.

حقیقت ادامه داد: در سواحل دریای خزر و مناطق شمال کشور کشاورزان می‌توانند شروع به سم‌پاشی باغ‌ها در ساعات خنک روز کنند، ولی محلول‌پاشی باغ مرکبات پس از تشکیل میوه با کود میکرو با دوز مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: باغداران مناطق جنوب شرق کشور برای کنترل علف‌های هرز باغ‌های پسته اقدام کرده و در صورت امکان این عمل به‌صورت مکانیکی انجام شود.

آغاز کشت پنبه از روز سه‌شنبه

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی یادآور شد: با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی، کشاورزان رشته کوه البرز از روز سه‌شنبه به بعد نسبت به کشت ذرت و پنبه اقدام کنند.

حقیقت تأکید کرد: در این مناطق از روز سه‌شنبه مبارزه شیمیایی و مکانیکی علیه کرم سیب و مگس گیلاس و پسیل گلابی در ساعات خنک روز انجام شود.

وی در پایان به نخل‌داران توصیه کرد که دوره آبیاری نخیلات را برای مبارزه با کنه گردآلود کاهش دهند.