hen.jpg

افزایش 30 درصدی قیمت نهاده‌های دامی

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 در چنین شرایطی اگر ارز مرجع حذف شود با در نظر گرفتن ارز مبادلاتی هر كیلو ذرت به 2500 تومان و هر كیلو تخم مرغ به 20 هزار تومان و هر كیلو مرغ به 10 هزار تومان خواهد رسید.
رییس هیات مدیره مرغ داری‌های تخم گذار از افزایش ۳۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی طی ماه‌های گذشته خبر داد.
ناصر نبی‌پور، رییس اتحادیه مرغ داران تخم گذار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، وضعیت تولیدکنندگان مرغ تخم گذار را اسفبار دانست و افزود: در سال گذشته وزارت

صنعت، معدن و تجارت به همراه وزارت جهاد کشاورزی قیمت تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کردند در حالی که میانگین قیمت تخم مرغ به ۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید یعنی ۷۵۰ تومان پایین‌تر از قیمتی که باید تعیین می‌شد و زیر قیمت در بازار عرضه شد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بی‌برنامه‌گی‌های دولت هم اکنون با مازاد تولید روبرو هستیم اما متاسفانه صادراتی صورت نمی‌گیرد و در صورت صادرات قیمت‌های مصرف داخل افزایش پیدا می‌کند.

نبی‌پور با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های دامی تصریح کرد: قیمت ذرت طی چند ماه گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و ذرت به ۸۵۰ تومان رسیده و سویا هم افزایش قیمت داشته است متاسفانه نهاد‌های ذیربط مانند شرکت پشتیبانی امور دام تنها شعار می‌دهد و در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: در چنین شرایطی اگر ارز مرجع حذف شود با در نظر گرفتن ارز مبادلاتی هر کیلو ذرت به ۲۵۰۰ تومان و هر کیلو تخم مرغ به ۲۰ هزار تومان و هر کیلو مرغ به ۱۰ هزار تومان خواهد رسید.

نبی‌پور با بیان اینکه باید فضا را برای مرغ داران و تولیدکنندگان مرغ آرام کرد گفت: چرا زمانی که قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش پیدا می‌کند دولت با فشار تعزیرات و غیره در بازار حضور دارد اما زمانی که تولیدکننده به مرز ورشکستگی می‌رسد از حضور دولت در کنار تولید کننده خبری نیست؟ چرا فکری به حال تولیدکنندگان نمی‌شود؟