chick.jpg

تازه‌ترین آمار کشتارگاههای صنعتی و تولیدات دامی

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

معاون سازمان دامپزشکی از وجود 309 کشتارگاه صنعتی دام و طیور در کشور خبر داد و گفت: 244 کشتارگاه صنعتی طیور و 65 کشتارگاه دام در کشور فعال هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) محسن مشکات با تاکید بر نقش کشتارگاه‌های صنعتی در زنجیره تولید مواد غذایی سالم، اظهار کرد: اوایل انقلاب اسلامی تنها چهار کشتارگاه صنعتی در کشور وجود داشت.
وی با اشاره به تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز و یک میلیون و 800 هزار تن گوشت سفید در کشور، گفت: تولید این میزان گوشت قرمز و سفید، بدون همکاری دامپزشکی میسر نیست.

مشکات به تولید سالانه 10 میلیون تن شیر و تولید 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور اشاره و اظهار کرد: به دنبال افزایش تولید دام و فرآورده‌های دامی، تراکم در واحدهای تولیدی بیشتر می‌شود و به تناسب آن، احتمال بروز و شیوع بیماری نیز افزایش می‌یابد که این مساله وظایف دامپزشکی را چند برابر می‌کند.

به گفته معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، درحال حاضر 95 درصد داروهای دامی، واکسن و مواد بیولوژیک مورد نیاز دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل توسط 151 کارخانه داخلی تامین می‌شود اما هنوز وابستگی به واردات مواد اولیه ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: تولید مواد اولیه پر مصرف در 11 کارخانه داخلی بخشی از نیاز به مواد اولیه را برطرف کرده است.