hen.jpg

25 روز گذشت، حذف تعرفه صادرات تخم‌مرغ به گمرک ابلاغ نشد

چاپ

خبرگزاري اياناalt

با وجود گذشت 25 روز از تصویب حذف تعرفه گمرکی صادرات تخم‌مرغ در کارگروه تعادل بازار، هنوز ابلاغ این مصوبه به گمرک اعلام نشده است.
دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: روز سی‌ام آبان‌ماه در کارگروه تعادل بازار که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، حذف تعرفه گمرکی صادرات تخم‌مرغ به تصویب رسید.

فرزاد طلاکش افزود: با وجود گذشت 25 روز از تصویب این کارگروه، هنوز آیین‌نامه آن به دفاتر گمرکی ابلاغ نشده است. این در حالی است که مصوبه ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ با گذشت کمتر از 24 ساعت به گمرک ابلاغ شد و عملاً صادرکنندگان از ارسال تخم‌مرغ به کشورهای طرف قرارداد محروم شدند.

وی خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن ماه محرم به علت کاهش تقاضا، قیمت تخم‌مرغ تنزل پیدا می‌کند که اکنون با 800 تومان کاهش به قیمت دوهزار و 300 تومان رسیده است.

صادرات تخم‌مرغ به کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: در صورتی که صادرات تخم‌مرغ به خارج از مرزها با حذف تعرفه گمرکی صادرات دنبال شود، ایران تخم‌مرغ خود را به عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه نظیر ترکمنستان خواهد فرستاد.

طلاکش تصریح کرد: محصول صادرشده از ایران در حال حاضر صرفاً تخم‌مرغ خواهد بود و محصولات فرآوری‌شده مانند تخم‌مرغ مایع و پودر تخم‌مرغ هنوز در سبد صادراتی قرار نگرفته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: بازار نهاده‌های مرغی در ثبات به‌سر می‌برد.