wheat.jpg

برداشت 79 هزار تن پنبه دانه، ذرت دانه‌ای و سیب زمینی در بوئین زهرا

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد 3 تن در هکتار بیش از 216 تن پنبه دانه برداشت شود، البته 41 هزار و 200 تن ذرت دانه‌ای و 38 هزار تن سیب زمین برداشت کرده‌ایم.
مرتضی شعبان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیان کرد: عملیات برداشت پنبه از مزارع حومه شهرستان بوئین زهرا شروع شد.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی 91-90 بالغ بر 72 هکتار برآورد شده و پیش بینی می‌شود که با عملکرد 3 تن در هکتار بیش از 216 تن پنبه دانه در سطح شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: ارتقاء مهارت کشاورزان پنبه کار شهرستان در انجام عملیات زراعی و استفاده بهینه از نهاده‌های تولید بسیار اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: همچنین برداشت ذرت دانه‌ای در سطح چهار هزار و 320 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان بویین زهرا آغاز شده که این میزان سطح نسبت به سطح کشت سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به شروع برداشت و مهارت کشاورزان ذرت کار شهرستان در انجام عملیات زراعی و استفاده بهینه از نهاده‌های تولید و عملکرد 9.5 تن در هکتار این محصول پیش بینی می‌شود حدود 41 هزار تن ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان تولید شود.

وی اعلام کرد: عملیات برداشت محصول سیب زمینی نیز ازسطح 944 هکتاراز مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده که با توجه به استقبال زارعان از کشت این محصول، طی سال زراعی جاری نسبت به سطح زیر کشت سال قبل، 10 درصد افزایش سطح زیر کشت داشته است‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا توضیح داد: عمده‌ترین مشکل سیب زمینی‌کاران منطقه کمبود غده بذری سالم و اصلاح شده و کمبود عناصر غذایی بستر کشت است که در راستای اجرای طرح توسعه کمی و کیفی محصول سیب زمینی و ارتقاء تولید محصول در واحد سطح در سال جاری نسبت به تهیه و توزیع 8 تن غده بذری اصلاح شده رقم "آگریاکلاس E" و استفاده از ریزمغذی سولفات روی و کود مرغی غنی شده رویان با مشارکت 50 درصدی کشاورزان در سطح 25 هکتار توسط این مدیریت انجام شد.

وی یادآور شد: امیدواریم اجرای این طرح و ایجاد مزرعه الگویی سیب‌زمینی باعث افزایش سطح زیر کشت و ارتقا کمی و کیفی محصول تولیدی در شهرستان شود.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با شروع برداشت و تجارب کشاورزان سیب‌زمینی‌کار و عملکرد 40 تن در هکتار حدود 38000 تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.