soy.jpg

کشت گندم آبی در بیش از 12 هزار هکتار از زمین‌های اسدآباد

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 رییس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به بارندگی خوب در شهرستان و طبق قرارداد بسته شده تا کنون 12 هزار و 500 هکتار گندم آبی به صورت مکانیزه کشت شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "حسین فضلی" در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی اسدآباد افزود: با توجه به بررسی­‌های انجام شده تا کنون 35 تا 45 درصد به محصولات زراعی گندم دیم خسارت وارد شده که برای جبران این خسارت ها مبلغی افزون بر 310 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: مناطق چاردولی و کلیایی و مناطق دیمی از جمله مناطق خسارت دیده هستند که به ترتیب 40، 45 و 30 درصد به آنها خسارت وارد شده است.

وی از کشت هفت هزار هکتار جو آبی و پنج هزار هکتار جو دیم در این شهرستان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: جو آبی با افزایش 2500 هکتار و جو دیم رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته دارد.

فضلی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما به چهار میلیون و 600 هزار تن کود نیاز دارد که از این میزان تنها یک میلیون و 900 تن آن تامین شده است.

رییس جهاد کشاورزی اسدآباد سهمیه کود شیمیایی استان همدان را 110 هزار تن برشمرد و گفت: سهمیه کود شهرستان اسدآباد 11 هزار و 800 تن بوده و این در حالی است که جهاد کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال تا کنون پنج هزار و 700 تن کود دریافت کرده است.

فضلی با بیان اینکه 10 درصد کود شیمیایی شهرستان اسدآباد به باغات اختصاص دارد، فزود: در حال حاضر چهار هزار و 800 هکتار باغ در شهرستان اسدآباد وجود دارد که کودشیمیایی آن تامین شده است.