corn.jpg

کشاورزان نیازمند فراگیری آموزش و استفاده از یافته های جدید هستند

چاپ

خبرگزاري ايرناalt

سمنان - معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و بهره برداران به دلیل نقش مهم بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی نیازمند فراگیری آموزش و استفاده از یافته های جدید هستند.
ˈپیمان فلسفیˈ روز پنجشنبه در آیین معرفی سرپرست جدید مجتمع آموزش جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: آموزش و ترویج در بخش کشاورزی به علت تاثیرگذاری بالا در اقتصاد کشور از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی گفت: نتایج کار آموزش در بخش کشاورزی در سایت های تولیدی که کارترویجی روی آنها انجام شده به خوبی در افزایش تولید، بهره وری آب و ... نمایان است.

فلسفی اظهار کرد: سمنان یکی از استانهای برجسته در فعالیت های آموزش کشاورزی است که از مراکز آموزشی مناسب با امکانات و فضای کافی برخوردار است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: اولویت دادن به آموزش بهره برداران، همکاری تنگاتنگ با ترویج، توجه به آموزش کار و دانش، استفاده کامل از ظرفیت و فضاهای آموزشی با اولویت رشته های کشاورزی، جذب روستازاده ها و کشاورز زاده ها و نیز حمایت از آنها برای ادامه تحصیل باید از برنامه های اولویت دار مجتمع آموزش در استان سمنان باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: با توجه به وجود زیر ساخت ها، مباحث آموزش و ترویج در این استان بسیار متنوع است و در قالب سیاست های هفت گانه وزارت جهاد کشاورزی، فعالیتهای این استان در بخش آموزش و ترویج در حال پیگیری است.

ˈسیدمجید موسویˈ افزود: مراکز چهارگانه آموزش جهاد کشاورزی در استان دارای قابلیت بالایی در کشور بوده به طوری که از لحاظ فعالیت و عملکرد جزء مراکز برتر جهاد کشاورزی کشور هستند.

وی گفت: باید با استفاده درست از منایع مراکز و برگزاری دوره های متناسب با بخش کشاورزی در راستای اهداف بخش گام برداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: حفظ یکپارچگی و انسجام مراکز، ارتباط با قشر تحصیل کرده و تکریم ارباب رجوع، ایجاد ارتباط با بدنه سازمان و ادارات وابسته، برگزاری تمام دوره های مرتبط با بخش صرفا از طریق مجتمع آموزش و مراکز تابعه، استفاده صحیح از منایع مختلف باید از برنامه های الویت دار مجتمع آموزش باشد.

در این نشست که جمعی از مسوولان حضور داشتند با حکم معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ˈمجید جندقیانˈ به عنوان سرپرست جدید مجتمع آموزش جهاد کشاورزی استان سمنان منصوب و معرفی شد.