hen.jpg

توزیع 600 هزار قطعه جوجه بومی در سیستان ‌و بلوچستان

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان ‌و بلوچستان گفت: 600 هزار قطعه جوجه بومی از سال 89 تاکنون در سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان قربانعلی موحدنیا عصر سه‌شنبه طی جلسه‌ای در جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به توزیع 600 هزار قطعه جوجه بومی از سال 89 تاکنون یکی از راهکارها برای بهبود معیشت روستاییان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

وی افزود: تولید و پرورش جوجه و ترویج آن در روستاها به منظور افزایش جمعیت مرغ بومی و در نهایت افزایش تولید گوشت و تخم مرغ در استان از اهداف اصلی مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی در استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه مرکز تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی استان فعالیت‌های تکثیری خود را از سال 89 با 40 قطعه جوجه آغاز کرده است بیان داشت: اشتغال‌زایی، اقتصادی و علمی بودن تولید و پرورش مرغ بومی از مزایای فعالیت مرکز تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی استان است.

موحدنیا ظرفیت مرکز تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی زاهدان را 3 هزار مرغ و خروس مولد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار قطعه مرغ و خروس و نیمچه خزک در این مرکز نگهداری می‌شود.