hen.jpg

واردات يا صادرات، مسئله چيست؟

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

ناهماهنگي وزارتخانه ها در معقوله توليد محصولات باعث سياست گذاري هاي نادرست در مورد واردات و صادرات محصولات کشاورزي شده است.
سادات ابراهيمي عضو کميسيون کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: يکي از دلايل کاهش صادرات محصولات کشاورزي مورد حمايت قرار نگرفتن توليدکنندگان از سوي دولت است به طوري که يارانه ها در هدفمندي به صورت يک جانبه بود و يارانه اي به توليد پرداخت نشد.

وي افزود: با افزايش هزينه هاي توليد از جنبه اقتصادي خود خارج و کشاورزان را در معرض خطر نابودي قرار دارد.
سادات ابراهيمي تصريح کرد: خريد تضميني محصولات کشاورزي به صورت بيمارگونه و عدم اجراي نادرست آن باعث کاهش رغبت کشت شده است.

وي افزود: ضعف هاي بخش کشاورزي به علت نبود مديريت هماهنگ بين وزارتخانه هي وزارت جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت است و باعث آشفتگي بازار واردات و صادرات محصولات کشاورزي شده است.

عضو کميسيون کشاورزي ادامه داد: برخي از محصولات منحصر به فرد از جمله زعفران به دليل نبود استراتژيک معين و ايجاد ارتباط مناسب با کشاورزان باعث کاهش توليد و صادرات اين محصول شده است.

وي در پايان گفت: در اقتصاد کشور تا زماني که به کشاورزان به عنوان معقوله سوم و چهارم نگريسته مي شود و کشاورزي همچنان در پله اول توسعه باقي مي ماند.