soy.jpg

1.8 میلیون کشاورز در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر از بهره‌برداران کشاورزی کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل جوادیان یکشنبه شب در حاشیه جلسه هم‌اندیشی بیمه کشاورزی در اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمه کردن محصولات کشاورزی در راستای جلوگیری از خسارات بلایای طبیعی اهمیتی بسیاری دارد اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر معادل 42 درصد بهره‌برداران حوزه کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار دارند و با این میزان کشور در رتبه چهارم جهانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 41 نوع بلایای طبیعی در دنیا وجود دارد که 31 نوع آن در ایران امکان وقوع دارد، گفت: از اهداف و سیاست‌های مهم صندوق بیمه محصولات کشاورزی کاهش خسارات محصولات کشاورزی به بهره‌برداران است و با بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌توان از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کرد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور تصریح کرد: در حوزه ظرفیت تولید نیز 38 درصد از ظرفیت تولیدی زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

جوادیان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 50 درصد ظرفیت تولید کشاورزی زیرپوشش بیمه قرار گیرد، خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 11 هزار و 100 میلیارد ریال خسارت به بهره‌برداران کشاورزی در کشور پرداخت شد که از این مبلغ 200 میلیارد ریال سهم خسارت کشاورزان استان مرکزی بوده است.

به گفته وی در حال حاضر 151 محصول کشاورزی در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارد.