soy.jpg

حمایت از تولید کالاهای اساسی کشاورزی ازجمله گندم، گامی مهم در اقتصاد مقاومتی است

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم‌ها است که حمایت از تولید کالاهای اساسی کشاورزی ازجمله گندم در راستای منویات رهبری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: گندم کالای بسیار 

ضروری و استراتژیک است که مطلوب نیست به آن اهمیت داده نشود.

اسمعلی پرویزی‌فر افزود: کشاورز بر اساس سود و زیان، نوع و کشت محصول خود را تعیین می‌کند که با توجه به اهمیت تولید گندم، مطلوب آن است که سود آن را برای کشاورز افزایش و هزینه آن را پایین آورد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم‌ها است که حمایت از تولید کالاهای اساسی کشاورزی ازجمله گندم در راستای منویات رهبری است.

پرویزی‌فر ادامه داد: کیفیت گندم‌های تولیدی کشور به مراتب مطلوب‌تر از گندم‌های وارداتی است که با توجه به اینکه در کشور پتانسیل خودکفایی گندم به‌صورت پایدار وجود دارد، انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف کشور، وزارت جهاد کشاورزی را برای خودکفایی پایدار این کالای استراتژیک یاری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دو سال گذشته، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم منطقی نبود و این مسئله باعث کاهش رغبت کشاورز به تولید این محصول نیز شد. در حالی که در سال جاری با افزایش 55 درصدی آن انتظار می‌رود کمک مؤثری به تولیدکنندگان این محصول و گامی مهم برای خودکفایی باشد. هرچند هزینه تولید و قیمت کالاهای رغیب مثل کلزا، جو و نخود به مراتب بیشتر از گندم است و این زنگ خطری برای تولید این محصول راهبردی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، روند مثبت در پیش گرفته دولت در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال‌های آتی به‌گونه‌ای افزایش یابد که کشاورز رغبت داشته باشد محصول خود را تحویل مراکز دولتی کند.