chick.jpg

دولت باید پاسخگوی توزیع شیرهای تاریخ مصرف گذشته باشند

چاپ

altخبرگزاري مهر

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی در واکنش به خبر مسمومیت‌های ناشی از عرضه شیرهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت، گفت: دولت با محوریت سازمان غذا و دارو و استاندارد باید پاسخگوی توزیع شیرهای تاریخ مصرف گذشته باشند.

رضا باکری در گفتگو با مهر در خصوص وجود گزارش‌هایی مبنی بر مسمومیت‌های ناشی از عرضه شیرهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت، اظهارداشت: در رابطه با این مسئله دو احتمال وجود دارد یکی اینکه مسمومیت های شهروندان ناشی از توزیع و عرضه مستقیم شیرخام توسط دامداریهاست و یا اینکه این نوع مسمومیت ها ناشی از شیرهای تولیدی کارخانجات صنایع لبنی است.

وی اضافه کرد: اگر موضوع مسمومیتها مربوط به شیرهای تولیدی کارخانجات صنایع لبنی باشد سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد باید در این زمینه پاسخگو باشند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی ادامه داد: اگر این مسمومیتها ناشی از توزیع شیرخام توسط دامداریها باشد باید مسئولان امر به شدت با این موضوع برخورد کنند چون در داخل شیرخام انواع و اقسام باکتریهای خطرناک که ممکن است حامل بیماریهای مشترک بین انسان و دام باشد وجود دارد و این مسئله سلامتی شهروندان را بصورت جدی به مخاطره می اندازد.

 

وی افزود: با این حال انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی به سهم خود موضوع مسمومیت‌های ناشی از عرضه شیرهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت را در دست بررسی دارد.