wheat.jpg

تخلیه هفت فروند کشتی حامل گندم در بنادر امام و اهواز

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: برنامه ذخیره سازی گندم به عنوان کالایی استراتژیک در دست انجام است و هم اکنون در بنادر امام و اهواز هفت فروند کشتی حامل گندم درحال تخلیه است .

ˈعباس قبادی ˈروز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ، مبنای واردات گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی را براساس تکالیف ستاد تدابیر ویژه دانست و گفت: از 

ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 4 میلیون تن گندم در کشور مصرف شده است .

 

وی تاکید کرد که واردات گندم با هدف حفظ ذخایر استراتژیک و مصرف بخشی از آن صورت گرفته است.

 

قبادی همچنین میزان خرید تضمینی برنج پرمحصول توسط شرکت بازرگانی دولتی از آغاز فصل برداشت تاکنون را 300 هزار تن اعلام کرد و گفت : ثبت سفارش ها نیز نشان از شرایط مساعد ورودی برنج به کشور دارد .

 

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت سپس از ذخیره سازی 60 هزارتن مرغ خبر داد و گفت: قرار شد میزان ذخیره مرغ و گوشت قرمز تا پایان سال به یکصد هزارتن برسد .

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، همچنین موجودی گوشت قرمر در کشور را 23 هزارتن عنوان کرد .

 

وی با اشاره به ذخایر مطمئنه روغن خام در کشور عنوان کرد : روغن مورد نیاز مردم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ذخیره شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد .

 

قبادی به موضوع خرید شکر به میزان کافی نیز اشاره ای داشت و گفت: بیش از 200 هزارتن شکر خام برای استحصال به کارخانه ها ارایه شده و توزیع آن در سطح بازار و زیر نظر شرکت بازرگانی دولتی خواهد بود .