wheat.jpg

بذر گواهی‌شده یونجه به بازار آمد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt

با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید ازجمله بذر، کود و سموم مورد نیاز کشاورزان اختصاص یارانه به بذر محصولات علوفه‌ای می‌تواند نقش مؤثری در افزایش کمی و کیفی محصولات علوفه‌ای داشته باشد.

مدیرکل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: به‌منظور تأمین علوفه مورد نیاز کشور 

و عشایر اقدامات مؤثر زیادی انجام شده است که تولید بذر گواهی شده یونجه برای اولین‌بار در کشور ازجمله دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

محمدمهدی کابلی افزود: استفاده از دانش فنی و دستاوردهای تحقیقاتی در راستای تأمین بذر مرغوب و اصلاح شده گیاهان علوفه‌ای در صدر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورود ارقام هیبرید سورگوم علوفه‌ای مناسب در سیستم تناوبی کشت در شرایط دشوار محیطی مانند خشکی و شوری زمین در بخش‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می‌تواند به تأمین علوفه مرغوب با میانگین عملکردی بیش از 60 تن در هر هکتار منجر شود.

کابلی در پایان تصریح کرد: با توجه به مقاوم بودن ارقام هیبرید سورگوم به شوری و گرما ترویج این علوفه در شرایط اقلیمی کشور علاوه بر کاهش مصرف آب، افزایش درآمد زارعان را نیز در پی خواهد داشت.