soy.jpg

هزینه حمل گندم کشاورزان صفرشد

چاپ

خبرگزاری مجلس شورای اسلامیalt

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هزینه حمل گندم کشاورزان صفر شده است گفت: وزارت جهاد کشاورزی با شرکت بازرگانی دولتی به توافق رسیده است که دولت هزینه حمل و نقل گندم کشاورزان را تقبل کند.

صادق خلیلیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود:قیمت خرید تضمینی گندم برای خرید در فصل برداشت آتی برای گندم معمولی با ۴ 

درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۵ هزار و ۵۰۰ ریال و گندم دوروم با همین افت ۵ هزار و ۸۰۰ ریال تعیین شده است.

 وزیر جهاد کشاورزی  ادامه داد:اگر کشاورز بتواند کیفیت گندم تولیدی خود را افزایش دهد دولت گندم معمولی آنها را با نرخ ۶۰۰ تومان و گندم دوروم را ۶۳۰ تومان خریداری خواهد کرد.

وی اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی با شرکت بازرگانی دولتی هماهنگ کرد که دولت هزینه حمل و نقل گندم کشاورزان را تقبل کند که به نوعی هزینه حمل گندم برای کشاورزان صفر خواهد شد.

به گفته خلیلیان دولت ۲۰ تا ۳۰ تومان هم برای افزایش انگیزه تولید کشاورزان درنظر گرفته و گندم تولیدی کشاورزان را تا قیمت ۶۵۰ تومان هم خریداری خواهد کرد.

 وی به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا گندم وارداتی با نرخ ۷۰۰ تومان و بیشتر وارد کشور می شود پاسخی نداد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد:طبق دستورالعمل های اعلام شده موظف هستیم ذخیره استراتژیک را هم خودمان تولید کنیم و تمام تلاش ما این است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی ذخیره سازی استراتژیک را را نیز از تولید داخلی تامین کنیم.