chick.jpg

اطمينان در تنظيم بازار تخم مرغاطمينان در تنظيم بازار تخم مرغ

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار از مازاد تولید تخم مرغ خبر داد و گفت : با اطمینان درباره تامین نیاز داخلی می توانیم برای صادرات هم برنامه ریزی کنیم.

آقای مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : آمادگی برای عرضه مستقیم تخم مرغ داریم تا قیمت ها به نفع مصرف کننده نهایی ساماندهی شود.

وی خوستار تدبیرسازی برای صادرات تخم مرغ با هدف حفظ بازارهای هدف شد و گفت: با توجه به وضع تولید می توانیم تخم مرغ را شانه ای به قیمت 

7000 تومان هم به دست مصرف کنندگان برسانیم.

مقدم فاصله قیمتی میان تولید و مصرف نهایی را زیاد دانست و گفت : با عرضه مستقیم می توانیم این فاصله را کاهش دهیم.

وی پیش از این هم گفته است با همکاری بخش های دولتی و واحدهای تولیدی این محصول انتظار داریم تا یکسال آینده میزان تولید و قیمت تخم مرغ از ثبات کافی برخوردار باشد.

مقدم افزوده است : تولیدکنندگان حداقل نگرانی را دارند و شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه خرید مازاد و ذخیره سازی این محصول همکاری دارند و براساس تفاهم نامه ای که دو طرف درخصوص تامین نهاده های تولیدی و ساماندهی بازار این محصول دارند انتظار داریم دیگر دچار نوسان و افت و خیز شدید قیمت ها نشویم.

وی اضافه کرد: قرار است همواره کف قیمت برای تولیدکننده و سقف قیمت برای مصرف کننده طوری تنظیم شود که به هیچکدام اجحاف نشود و بازار هم از تعادل عرضه و تقاضا بهره مند باشد.