corn.jpg

کاهش مشکلات پرورش دهندگان دام و طيور با حمايت هاي دولتي

چاپ

alt

باشگاه خبرنگاران جوان

وجود مشکلات براي کشاورزان و دامداران مانعي بر سر راه توليد است که با تلاش بيشتر و کمک دولت مي توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

واحدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص اينکه مشکلات متعددي بر سر راه پرورش دهندگان دام وجود دارد 

گفت: تاثير نوسان قيمت بر نهاده ها و آشنا نبودن اغلب دامداران به اصول صحيح پرورش دام و مشکلاتي نظير آن مانعي براي توليد محصولات و پرورش دام در کشور است. 

 

وي در ادامه افزود: با کمک دولت براي رفع مشکل تهيه علوفه و کنسانتره و اعطاي وام به دليل کمبود نقدينگي دامداران مي توان مشکلات را تا حدودي از سر راه برداشت. 

 

اين کارشناس کشاورزي اظهار داشت: بخشي از مشکلات به دليل ضعف و نبود دانش لازم براي پرورش صحيح دام است و بخشي نيز به خاطر نوسانات قيمت نهاده ها و کمبود اعتبارات دولتي است به همين دليل سودآوري در اين زمينه قابل توجه نبوده و نارضايتي پرورش دهندگان را به همراه دارد. 

 

واحدي در پايان خاطرنشان کرد: رشد پرورش دام و طيور قبل از هر چيز مستلزم برنامه ريزي دقيق در بخش مديريت مي باشد که بايد براساس نياز واقعي پرورش دهندگان و با همکاري دستگاه هاي اجرايي صورت گيرد و در اين صورت تا حدودي مشکلات موجود در اين بخش مرتفع خواهد شد.