soy.jpg

درخواست برای اختصاص 4میلیارد تومان بودجه استانداری به تحقیقات کشاورزی

چاپ

خرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارزیابی تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خواهان اختصاص 4میلیارد تومان از بودجه استانداری مازندران به بخش تحقیقات کشاورزی شد.
ابراهیم مسافری رئیس اداره ارزیابی حوزه تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خواستار اختصاص 4 میلیارد تومان از بودجه استانداری مازندران به تحقیقات کشاورزی این استان شد.

وی افزود: در جریان بازدیدی که از توانمندی تحقیقات استان مازندران در سال 90 داشتم، گزارشی از کمبود امکانات تحقیقاتی کشاورزی استان به آقای طاهایی استاندار نوشته و در آن خواستار اختصاص 4میلیارد تومان از بودجه استان به تحقیقات شدم که آقای طاهایی نیز در این نامه به مدیر برنامه‌ریزی استان دستور رسیدگی و اختصاص این بودجه به تحقیقات را صادر کرد.

مسافری افزود: از سال گذشته تا کنون بارها این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، اما هنوز بودجه‌ای به تحقیقات استان مازندران از استانداری اختصاص نیافته است.

رئیس اداره ارزیابی حوزه تحقیقات و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: مشکلاتی مانند سیل اخیر مازندران ناشی از ضعف تحقیقات در حوزه آبخیزداری و عدم اجرای طرح‌های زیربنایی آبخیزداری است. بنابراین باید مدیران استان با اولویت بودجه لازم برای تقویت بخش تحقیقات کشاورزی در استان را اختصاص دهند.

وی تأکید کرد: استان مازندران می‌تواند از نظر تحقیقات کشاورزی الگویی برای استان‌های گیلان و گلستان قرار گیرد و از نتایج تحقیقات این استان در سایر استان‌های شمالی استفاده شود.

مسافری تأکید کرد: باید بودجه‌های تحقیقات کشاورزی علاوه بر بودجه ملی از اعتبارات استانی برای تحقیقات مرتبط با استان‌ها در بخش کشاورزی اختصاص یابد.