hen.jpg

نوروزی: قیمت‌گذاری گندم به درستی انجام شود

چاپ

خبرگزاری مجلس شورای اسلامیalt

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه کشاورزی پایه استقلال کشور است، افزود: با توجه به گرانی کود و سم و مشکلات موجود در زمینه کاشت و داشت و برداشت گندم، امیدوار هستیم که قیمت‌گذاری این محصول به درستی انجام شود.

رحمت الله نوروزی از غرفه خبرگزاری خانه ملت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید کرد و در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی گفت: 

در موضوع قیمت خرید گندم از صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی بسیار گله‌مند بودیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سال ۹۱ بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی نام گرفته است، افزود: خرید گندم به قیمت کیلویی ۴۲۰ تومان از کشاورزان و قیمت گذاری ۵۵۰ تومانی آن و واردات ۷۰۰ تومانی گندم از خارج کشور به سود کشاورزان نبود.

وی با بیان اینکه کشاورزی پایه استقلال کشور است، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم از وابستگی به نفت خارج شویم و تحول اقتصادی ایجاد کنیم با توجه به گرانی نهاده‌ها باید از کشاورزان حمایت کنیم که این نکته نیازمند قیمت‌گذاری صحیح بر قیمت محصولات تولیدی کشاورز است.

نوروزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی راهکاری برای حل مشکلات کشاورزان درنظر گرفته است، تاکید کرد: در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با صادق خلیلیان وزیر جهادی کشاورزی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی و محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نسبت به قیمت گذاری صحیح گندم دیدارهایی داشتیم تا پیگیری لازم جهت خرید گندم به قیمت واقعی انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، یادآور شد: با توجه به گرانی کود و سم و مشکلات موجود در زمینه کاشت و داشت و برداشت گندم امیدوار هستیم که قیمت گذاری این محصول به درستی انجام شود تا مشکلات کشاورزان در این زمینه حل شود.