chick.jpg

راه‌اندازی کارخانه ‌تولید پاکت بسته‌بندی لبنیات و کاهش واردات

چاپ

خبرگزاري فارسalt

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی گفت: پاکت بسته‌بندی استریلیزه لبنیات وارداتی است، ولی با راه اندازی کارخانه تبریز 10درصد نیاز کشور تامین می‌شود.
محمد براتی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به شبهات مخلوط کردن وایتکس با شیر خام اظهار داشت: با دستگاه‌های پیچیده‌ای که در کارخانه‌های لبنی وجود دارد، این موارد به راحتی قابل شناسایی است و هیچ شیر آلوده‌ای وارد چرخه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر اینکه این کار از نظر اخلاقی به هیچ عنوان درست نیست، از سوی دیگر ورود شیر خام آلوده به چرخه صنعت توجیه اقتصادی برای کارخانه ندارد، زیرا هیچ محصولی از چنین شیری  فرآوری نمی‌شود.

وی گفت: دستگاهی موسوم به «باکتریو اسکن» در این کارخانه وجود دارد که حتی باکتری‌های مرده را نیز شناسایی می‌کند، بنابراین امکان شناسایی هرگونه آلودگی وجود دارد.

براتی گودرزی تاکید کرد: در ضمن دامداران شریف کشور با پایبندی به مسائل اخلاقی هیچ وقت دنبال چنین مسائلی نبوده‌اند.

*پرداخت به روز پول دامداران

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی افزود: پرداخت پول دامداران طی چند ماه گذشته به روز شده است، اما این موضوع باعث کاهش نقدینگی کارخانه‌های لبنی می‌شود.

وی همچنین از افزایش قیمت‌های بسته‌بندی محصولات لبنی خبر داد و گفت: بسته‌های تتراپک قبلا 180 تومان خریداری می‌شد که اکنون به 400تومان رسیده است.

*احداث کارخانه جدید تولید محصولات بسته‌بندی استریلیزه

وی با بیان اینکه بسته‌های استرلیزه وارداتی هستند، گفت: به تازگی کارخانه بسته‌بندی در این استان راه‌اندازی می‌شود که تا 10 درصد نیاز داخل را تامین خواهد کرد.

گودرزی همچنین از کاهش عرضه شیر خام خبر داد و گفت: در شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی میزان جذب روزانه 300 تن بود که اکنون به 220 تن رسیده است.