hen.jpg

آماده باش اكيپ های دامپزشكي همزمان با عيد قربان

چاپ

خبرگزاري اياناalt

در صورت داشتن هرگونه ابهامي دراين زمينه در مشهد با شماره‌تلفن‌هاي 75،35،7250025(شبكه دامپزشكي مشهد)، 1512(واحد نظارت اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي)، 7624208(مركز پيام جهادكشاورزي استان) و در شهرستان‌هاي استان، با نزديكترين شبكه دامپزشكي تماس حاصل نمايند.
به گزارش ایانا روابط عمومي اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: همزمان با عيد قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قرباني در اين روز، نظارت بهداشتي و شرعي بر كشتار دام در تمامي شهرستان‌هاي استان توسط 212 نفر كارشناس دامپزشكي، 40 ناظر ذبح شرعي در قالب 175 اكيپ ثابت و سيار انجام خواهد شد.

در اطلاعيه اين روابط عمومي آمده است: با توجه به فرا رسيدن عيد سعيد قربان و همچنين بازگشت حجاج بيت‌ا...الحرام و با عنايت به سنت حسنه قرباني و كشتار دام توسط خيرين و استقبال كنندگان، به اطلاع مي‌رساند كشتار دام خارج از كشتارگاه مخاطره آميز بوده و نه تنها سلامت شهروندان را تهديد مي‌كند، بلكه مي تواند باعث آلودگي محيط زيست شده و امكان ابتلا به بيماري‌هاي خطرناك و مهلك مشترك بين انسان و دام از جمله تب مالت، سل، تب خونريزي دهنده كريمه-كنگو، سياه زخم و صدها بيماري ديگر را بين افراد جامعه فراهم مي‌نمايد.

لذا اين اداره كل در روز عيد قربان با همكاري كليه ادارات و نهادها، از جمله فرمانداري ها، شهرداري ها، نيروي انتظامي، جهادكشاورزي، محيط زيست، دانشگاه علوم پزشكي، موسسات خيريه و كشتارگاه صنعتي مشهد با هدف هدايت كشتار دام هاي قرباني به كشتارگاه به منظور جلوگيري از مخاطرات بهداشتي و پيشگيري از اثرات روحي و رواني و در نهايت نگهداري 24 ساعته لاشه هاي گوشت و آلايش در اتاق سرد به منظور سالم سازي گوشت و در جهت ارتقاي سطح بهداشت عمومي تسهيلات و تمهيداتي را براي نيكوكاران در اين روز فراهم آورده است.

اين روابط عمومي از كليه شهروندان نيز خواسته است جهت پيشگيري از مخاطرات مذكور و نيز استفاده بهينه از كليه امكانات كشتارگاه، كشتار دام خود را در كشتارگاه ها و خيريه‌هاي تحت نظارت دامپزشكي انجام دهند. در ادامه اين اطلاعيه آمده است: تمامي شبكه‌هاي دامپزشكي شهرستان‌هاي استان در روز عيد قربان فعال بوده و كشتارگاه‌هاي دام استان نيز با حضور ناظرين بهداشتي و شرعي فعال مي‌باشند.

روابط عمومي دامپزشكي خراسان رضوي، خاطرنشان ساخته: با توجه به هماهنگي صورت گرفته كليه خدمات كشتارگاهي در سطح استان در روز عيد قربان رايگان ارائه شده و در اين راستا از كليه شهروندان درخواست مي‌گردد در صورت داشتن هرگونه ابهامي دراين زمينه در مشهد با شماره‌تلفن‌هاي 75،35،7250025(شبكه دامپزشكي مشهد)، 1512(واحد نظارت اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي)، 7624208(مركز پيام جهادكشاورزي استان) و در شهرستان‌هاي استان، با نزديكترين شبكه دامپزشكي تماس حاصل نمايند.