wheat.jpg

خرید تضمینی کلزا از کلزاکاران ایلامی

چاپ

خبرگزاري ايسناalt

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از خرید تضمینی کلزا از کشاورزان خبر داد.
عبدالرضا بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد:عملیات کاشت غلات پاییزه در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال 138 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم و حدود 55 هزار هکتار به کشت جو اختصاص یابد.
وی مساعد بودن آب و هوا را یکی از شرایط بازدهی بالای این محصولات عنوان و خاطر نشان کرد: در این صورت پیش‌بینی می‌شود مقدار 300 هزار تن گندم از سطح مزارع گندم و جو تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح خودکفایی گندم در سال زراعی جاری با اعتبار 4 میلیارد ریالی و بکار گیری 400 نفر کارشناس در قالب 8 شرکت خدمات مشاوره‌ای و پرداخت 350 میلیارد ریال تسهیلات نقدینگی خرید بذر نهاده‌های کشاورزی به شرکت‌های تولیدی و فرآوری بذر کشاورزان و توزیع‌کنندگان کود پرداخت شده است.

بازدار با بیان اینکه در این زمینه 5 دستگاه کشت مستقیم، 200 دستگاه کمباین و بیش از 200 دستگاه انواع خطی کار و ردیف کار و عمیق کار دولتی و شخصی مشارکت خواهند داشت، از آغاز کاشت پایزه دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری و سردسیری استان نیز خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 3 هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت این محصول اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل کاشت سطح زیر کشت این محصول به بیش از 5هزار هکتار افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: دانه‌های روغنی کلزا دارای بیش از 45 درصد روغن با کیفیت بالا است و با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی آن در سال‌جاری کشت و تولید این محصول با ارزش از نظر اقتصادی برای کشاورزان بسیار مقرون به صرفه است.