chick.jpg

قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای مراسم عید قربان 8500 تومان

چاپ

خبرگزاري اياناalt

با توافقی که با سازمان میادین صورت گرفته، قیمت دام زنده در مراکز عرضه دام بهداشتی به‌صورت عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، ولی حدود قیمت هر کیلوگرم هشت‌هزار و 500 تومان خواهد بود.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) بعد از جلسه ستاد تنظیم بازار که برای مراسم عید قربان در نظر گرفته شده بود، گفت: از هفته‌های قبل برای تأمین گوسفند مورد نیاز برای این آیین مذهبی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و سازمان میادین مراکزی را برای عرضه گوسفند زنده در نظر گرفته است.

علی‌اصغر ملکی افزود: 20 غربه موقت در 20 منطقه شهرداری تهران و دو منطقه به‌صورت دائم، دام زنده و قربانگاه بهداشتی با نظارت دکترهای دامپزشکی ذبح دام را برای این مراسم انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود برای اطمینان از سلامت، دام مورد نظر خود را از مکان‌های غیرمجاز خریداری نکرده و به این مراکز مراجعه کنند.

ملکی در پاسخ به این سؤال که برای هر کلیوگرم دام زنده چه قیمتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قیمت گوسفند زنده مشخص نشده است و با درخواستی که از سازمان میادین صورت گرفت، توافق بر این شد که قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه هر دام قیمت و کیفیت متفاوتی دارد، امسال برای دام زنده قیمت‌گذاری نشده، ولی قیمت امروز هر کیلوگرم دام حدود هشت‌هزار و 500 تومان است