chick.jpg

متخلفین بازار مواد پروتئینی مورد پیگرد قرار گرفتند ‎

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان از پیگیری تخلف 66 میلیارد ریالی فروشندگان مرغ، 19 میلیارد ریالی فروشندگان گوشت قرمز و 3 میلیارد ریالی فروشندگان تخم مرغ خبر داد.

از مجموع 78 هزار و 871 مورد بازرسی انجام شده از سطح مرغداریها در مجموع 6 هزار و 631 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال تشكیل شده 

است.

 

به گزارش ایلنا، مجتبی فراهانی با ارایه گزارشی در مورد بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع اقلام پروتئینی طی چهارماهه نخست سال جاری به 92 هزار و 443 مورد بازرسی در این بخش اشاره كرد و گفت: این بازرسی ها از سطح كشتارگاهها و مرغداریها صور ت گرفته و در مجموع 7 هزار و 363 پرونده تخلف به ارزش 66 میلیارد ریال تشكیل و برای رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است. 

فراهانی همچنین با اشاره به 52 هزارو857 مورد بازرسی از سطح كشتارگاههای گوشت قرمز اظهار كرد: از مجموع بازرسیهای صورت گرفته 3 هزار و 449 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 19 میلیارد ریال تشكیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حكومتی ارسال شده است. 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان افزود: از مجموع 78 هزار و 871 مورد بازرسی انجام شده از سطح مرغداریها در مجموع 6 هزار و 631 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال تشكیل شده است.

وی ادامه داد: بازرسان ویژه این سازمان در پی رسیدگی به عملكرد شركتهای واردكننده اقلام پروتئینی، یك واحد واردكننده را به اتهام گرانفروشی مختلف شناختند كه پرونده تشكیل شده جمعا به ارزش بالغ بر دو میلیارد ریال جهت رسیدگی به تعزیرات حكومتی استان تهران ارسال شده است.

مجتبی فراهانی تاكید كرد: در شرایط كنونی كشور، حفظ آرامش بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها در دستور كار بازرسان سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان قرار دارد.