wheat.jpg

پرداخت یارانه تولید به دامداران تنها راه کاهش قیمت گوشت قرمز

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: تنها راه کاهش قیمت گوشت قرمز پرداخت یارانه تولید و حمایت از صنعت دام کشور است.

ˈسعید سلطانی سروستانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گوشت قرمز را یکی از کالاهای مهم و استراتژیک عنوان کرد و افزود: در 

اکثر کشورهای جهان یارانه تولید به صنعت دام و طیور پرداخت می شود تا با کاهش دغدغه تولیدکنندگان، تولید محصولات پر اهمیت افزایش یابد.

 

وی با اشاره به این که، ایران توان و ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گوشت قرمز را دارد، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود.

 

سلطانی بیان کرد: طبق آمارهای موجود، 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

 

وی گفت: افزایش تورم، هزینه های تمام شده تولید و تامین نهاده های دامی بر افزایش قیمت گوشت قرمز نیز تاثیر داشته است و بنا بر این انتظار می رود دولت با پرداخت یارانه تولید، این صنعت را مورد حمایت قرار دهد تا با افزایش تولید قیمت گوشت قرمز نیز کاهش یابد.

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: واردات و صادرات غیر قانونی تاثیر بسزایی در میزان تولید گوشت قرمز کشور دارد که باید از صادرات و واردات غیرقانونی نیز جلوگیری شود.

 

وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی 16 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلوگرم لاشه گوساله 15 هزار و 500 تومان در محل دامداری به فروش می رسد.

 

سلطانی ادامه داد: طی ماه های اخیر قیمت گوشت قرمز در محل دامداری ها افزایش چندانی نداشته است، اما با نوسان و افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف مواجه هستیم.

 

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز باید دستگاه های نظارتی بطور مستمر نظارت داشته باشند تا با حذف دلالان در شبکه توزیع تا مصرف قیمت این محصول نیز کاهش یابد.