soy.jpg

افزايش 30درصدي نرخ خريد تضميني گندم

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری با 30 درصد افزایش 550 تومان اعلام شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز گفت : این افزایش با هدف تشویق و دلگرمی کشاورزان به کشت گندم اعمال شده است .

اسماعیل نیا با اشاره به این که پارسال از 12 میلیون تن گندم تولیدی در کشور فقط حدود 3 میلیون تن خریداری شد افزود: این امر ناشی از کارشناسی نبودن قیمت خرید تضمینی گندم بود و به همین علت تصمیم گرفته شد تا قیمت خرید تضمینی این محصول افزون بر افزایش نسبت به پارسال ، در ابتدای سال زراعی اعلام شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با بیان این که نرخ خرید تضمینی گندم در کارگروه «تخصصی تعادلی و تعاملی» کمیسیون کشاورزی مجلس تعیین شده و به تایید رئیس جمهور رسیده است گفت : 550 تومان نرخ کف خرید تضمینی است و چنانچه شرایط به گونه ای رقم بخورد که قیمت تمام شده تولید گندم افزایش یابد و کشاورز متضرر شود در قیمت خرید تضمینی دوباره تجدیدنظر می کنیم.

اسماعیل نیا تشکیل کارگروه «تخصصی، تعادلی، تعاملی» کمیسیون کشاورزی مجلس را اقدامی برای بررسی و شناسایی و ارائه راه حل های کارشناسی در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت : این کار گروه متشکل از نمایندگان قوه مقننه، مجریه و معاونان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی است.

عضو کمیسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته ابتدا 395 تومان بود که به علت استقبال نکردن کشاورزان به فروش گندم خود به دولت به 415 تومان افزایش یافت.

اسماعیل نیا افزود : سازمان تعاون روستایی هم مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغداری شده است چرا که اعلام قیمت تضمینی محصولات از طریق دولت موجب دلگرمی کشاورزان و باغداران می شود و می توانند برای کاشت، داشت و برداشت محصول خود برنامه ریزی لازم کنند .