hen.jpg

مذاکره اتحادیه مرغداران با بانک مرکزی درخصوص گشایش اعتبار ارزی

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

 رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: طی روزهای اخیر اتحادیه مرغداران گوشتی با بانک مرکزی درخصوص عدم گشایش اعتبارات و انتقال ارز برای واردات نهاده های طیور وارد مذاکره شده است.

ˈمحمد یوسفیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی، نگران گشایش نیافتن اعتبارات بانکی و ایجاد وقفه در 

واردات مواد اولیه صنعت طیور کشور هستیم که در مذاکره با بانک مرکزی امیدواریم راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود.

 

وی اظهار داشت: طی دو ماه گذشته با واردات میزان قابل توجه نهاده طیور، وضعیت دان واحدهای مرغداری به شرایط عادی برگشته است.

 

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون بخشی از دان مورد نیاز واحدهای مرغداری کشور با قیمت یک هزار و 50 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار واحدهای مرغدرای کشور قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا سال گذشته حدود 600 تومان بوده است، ادامه داد: طی ماه های گذشته قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا یه بیش از دو هزارتومان در بازار به فروش می رسید که با واردات شرکت پشتیانی امور دام این محصول با قمیت مصوب به دست تولیدکنندگان می رسد.

 

یوسفی اظهارداشت: با توزیع دان مورد نیاز واحدهای مرغداری، مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد و تولید این محصول نسبت به سه ماه گذشته نیز افزایش یافته است.