corn.jpg

مشكل نوسان قيمت مرغ در اصفهان حل شد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

استاندار اصفهان گفت: بیشترین مشکل توزیع مرغ در اصفهان در رابطه با خروج آن از استان بود.

علیرضا ذاکر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، درباره وضعیت نامناسب توزیع مرغ طی دو هفته گذشته و 

مشکلات مرغداران اصفهان، اظهار کرد: بیشترین مشکل توزیع مرغ در اصفهان در رابطه با خروج مرغ از استان و کمبود نهاده‌های دامی در اصفهان بود.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تولید مرغ در اصفهان مازاد مصرف مردم استان است، افزود: در حال حاضر 30 درصد از مرغ تولیدی در استان اصفهان به استان‌‌های دیگر به ویژه تهران ارسال می‌شود.

 

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تمهیداتی برای بهبود وضعیت مرغداران اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش تولید و کاهش قیمت مرغ در نظر گرفته شده است.

 

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه توزیع کنجاله سویا در بازار اصفهان آغاز شده است، افزود: این محصول بدون دریافت یارانه بین مرغداران توزیع خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در چند روز گذشته آشفتگی‌هایی در بازار فروش سویا در اصفهان دیده می‌شد، افزود: این آشفتگی‌ها موجب نوساناتی در قیمت مرغ شده بود که با ورود سویای دولتی و بدون یارانه به بازار این مشکلات رفع شده است.