hen.jpg

زنگ خطر! كشتار مرغ در خرم‌آباد متوقف شد

چاپ

altمعاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد كشاورزی لرستان گفت: كشتار مرغ در كشتارگاههای طیور خرم‌آباد از روز پنجشنبه متوقف شده است
"برزو رضاییان" در گفت و گو با ایرنا، اجرای طرح ساماندهی قیمت گوشت مرغ را دلیل متوقف شدن كشتار مرغ توسط واحدهای مرغداری این شهرستان عنوان كرد.

وی اظهارداشت: بر اساس این طرح، قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ پركنده برای عرضه به عمده فروشیها ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال و برای خرده فروشیها هر كیلوگرم ‪ ۱۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال تعیین شده است.
وی اضافه كرد: از آنجا كه كشتارگاههای طیور استان خواهان قیمت بالاتری هستند، مدت دور روز است كه كشتار مرغ در شهرستان خرم‌آباد انجام نگرفته است.
معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد كشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر ‪ ۵۰۰‬تن مرغ منجمد در سردخانه‌های معاونت پشتیبانی امور دام موجود است كه از امروز در سطح خرده‌فروشیهای استان توزیع می‌شود.
رضاییان با اشاره به اینكه مرغ منجمد از امروز با قیمت هر كیلوگرم ‪۱۶‬ هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال توزیع می‌شود از شهروندان خواست مرغ مورد نیاز خود را از خرده فروشیها تامین كنند.
وی گفت: توزیع مرغ منجمد تا مرتفع شدن این مشكل در سطح استان ادامه دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
در حال حاضر چهار كشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان خرم آباد فعالیت دارند و روزانه ‪ ۳۰‬تن كشتار و به بازار مصرف عرضه می‌شود