hen.jpg

افتتاح فاز دوم پالایشگاه‌های غلات زر + عکس

چاپ

altفاز دوم پالایشگاه‌های زر فروکتوز 55 و تصفیه‌خانه مدرن صنعتی هم‌اکنون توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر نجفی، استاندار استان البرز افتتاح شد
همچنین در این مراسم دکتر کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کل کشور و معاون

رئیس جمهور و سایر مسئولین استانی حضور دارند. هم‌اکنون مراسم در حال برگزاری است.
آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر و پروژه‌های زیربنایی، صبح امروز برگزار گردید. در بخش سخنرانی این مراسم ابتدا مرتضی سلطانی، بنیان‌گذار گروه صنعتی زر به ارائه خاطراتی از دوران جوانی خود پرداخت و گفت: اگر دست به دست هم دهیم و به دنبال مقصر بیرونی نباشیم و اگر سخن درستی در حوزه تولید و کسب و کار داشته باشیم و مشکلات را رصد کنیم، مسئولین حرف‌شنوی خواهند داشت.
سلطانی با ارائه اظهاراتی پیرامون جوان و جوان‌باوری بیان کرد: همیاری و همدلی، روح قانون است و اگر به قانون روح ندهیم روبات است.
در ادامه، دکتر صالح‌آبادی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: افتخار و هدف ما این است که حوزه تولید، اشتغال و صادرات کشور رونق بگیرد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در گرو تولید رقابت‌پذیر و صادرات‌محور است، خاطرنشان کرد: تولید رقابت‌پذیر و صادرات‌محور،دو مؤلفه کیفیت مناسب و قیمت رقابت‌پذیر را دارد و اگرتولیدی، صادرات‌محور باشد حتما این مؤلفه‌ها را خواهد داشت و می‌تواند به یک تولید پایدار تبدیل شود؛ تولیدی که برای پایداری نیاز به رانت‌ها و کمک‌های خاص نخواهد داشت. مجموعه زر از مجموعه‌های خوب کشور است که با رویکرد صادرات تلاش می‌کند و اشتغال را توسعه می‌دهد.
در ادامه، دکتر نجفی استاندار استان البرز تصریح کرد: امروز در استان البرز این افتخار را داریم که در یک مجموعه صنایع فناوری، مدرن و دانش‌بنیان حضور داشته باشیم. دولت دوازدهم در چند ماه اخیر برنامه‌هایی امیدوارکننده دارد. طی 5 ماه اخیر در رفع موانع تولید استان گام‌های بسیار اساسی برداشته شده و امروز استان البرز در بحث استفاده از منابع رونق تولید، از بالاترین رتبه برخوردار است و توانسته بالاترین تسهیلات را در این بخش جذب کند.
وی ادامه داد: در استان البرز در بخش‌های مربوط به صنعت کشاورزی بیش از 10 مؤسسه ملی تحقیقات کشور حضور دارند.
در بخش بعدی مراسم، دکتر کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کل کشور به جایگاه سخنرانان آمد و از سلطانی برای تأسیس این پالایشگاه به منظور حفاظت از محیط زیست تشکر کرد.
در ادامه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مشکلی جدی در بخش کشاورزی داریم، این است که نفوذ فناوری در این بخش بسیار کم اتفاق افتاده و هنوز انتظارات ما برآورده نشده است.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به لحاظ تولید ثروت و اشتغال در کشورمان اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: اقداماتی که در مجموعه زر انجام شده، حتی در دنیا هم حرکتی جدید است و یک نوآوری جدی برای بخش کشاورزی به شمار می‌آید.
ستاری ادامه داد: انتظار ما از افراد کارآفرین مانند آقای سلطانی این است که دست جوانان را در بخش خصوصی بگیرند و ما نباید بگذاریم مشکلاتی در فعالیتشان ایجاد شود.
در ادامه مراسم، دکتر موفق،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه استان البرز رتبه اول صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: جناب سلطانی شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاری در استان البرز ایجاد کرده‌ و به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده موفق، مدال افتخار صادرات کشور را اخذ نموده است.
موفق در بخش پایانی سخنانش گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای اعطای هرگونه مجوز در حوزه تولید اقدام خواهد نمود.
در بخش پایانی آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر و پروژه‌های زیربنایی، شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: القای ناکارآمدی در حوزه تولید، منجر به ایجاد یأس می‌شود و واقعیت‌های توسعه‌ای را به حاشیه می‌برد و نباید به آنها توجه کنیم. ابزار توسعه‌دهنده این ناکارآمدی، فضای مجازی است که اگر درست مدیریت نشود دچار مشکل خواهیم شد.
شمخانی با بیان اینکه امروز از ظرفیت 5 میلیون شرکت دانش‌بنیان در کشور برخورداریم، خاطرنشان کرد: امنیت بدون اقتصاد مفهومی ندارد و استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی ممکن نیست. امروز هر تریبونی با هر لباسی در هر وضعیت که از استقلال علمی و اقتصادی بگوید، انقلابی است و هر تریبونی که برخلاف آن حرف بزند، انقلابی نیست.
دبیر شورای امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه حفظ استقلال سیاسی بدون توان اقتصادی ممکن نیست، افزود: مهم‌ترین آسیب‌های ما حتی آسیب‌های اجتماعی در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی بوده و البته پاشنه آشیل اقتصاد، موضوع فساد است. ما مصمم هستیم هرجا که سوسوی تولید و اشتغال پژواک دارد، از خاموش کردنش توسط تنگ‌نظران جلوگیری کنیم و این سوسو باید تبدیل به نورافکن شود.
شمخانی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، گفت: خط‌شکن اقتصاد، تولیدگر است و حل مشکلات تولیدگران، وظیفه ماست. در کشور از ظرفیت‌های بالایی در حوزه تولید برخورداریم و باید ظرفیت‌ها را گسترش دهیم.

altalt

 

منبع غلات نیوز