soy.jpg

سالانه 220 هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید می شود

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حجم تولید گوشت مرغ در استان را سالانه بیش از ۲۲۰ هزار تن بیان کرد
دلاور حیدرپور در نشست با هیئت سرمایه گذاری ایتالیا در ساری، مازندران را استانی کشاورزی خواند و به بیان جزئیات تولید محصولات

کشاورزی در استان پرداخت و گفت: سالانه ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که این رقم به تفکیک سه میلیون تن میوه ، ۲.۵ میلیون تن مرکبات،  ۱۸۰ هزار تن کیوی و  بیش از ۳۰۰ هزار تن اقلام دیگر را شامل می شود.
وی با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ قابلیت بالایی در استان وجود دارد ،  افزود: بیش از ۲۲۰ هزار تن در سال حجم تولید گوشت مرغ در مازندران  است.
رئیس سازمان کشاورزی مازندران این استان را  بزرگترین تولیدکننده  برنج در کشور نامیدو اظهار داشت : بالغ بر ۱۵۰ هزار تن برنج در مازندران تولید می شود.
حیدرپور  با بیان اینکه مازندران در زمینه تولید گل و درختچه های زینتی در کشور از تولید کنندگان عمده است ، تصریح کرد:  در زمینه احداث گلخانه می توانیم همکاری های خوبی را با کشور ایتالیا داشته باشیم.
وی به تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع سبزی در مازندران اشاره کردو افزود:در بازدیدی که از کشور ایتالیا انجام شد تکنولوژی بسته بندی و فرآوری سبزی این کشور به گونه ای است که می توان از این دانش و صنعت در مازندران نیز بهره برد.
 دان و جوجه ایران به نقل از مهر،حیدر پور  همکاری در زمینه تولید بذر ونهال را خواستار شد و افزود : تبادل  ژرم پلاسم بین مرکز تحقیقات باغبانی ایتالیا و ایران از  نقاط خوب تعامل   تحقیقاتی بین دو کشور خواهد بود.
رئیس سازمان کشاورزی مازندران در خاتمه سخنانش  همکاری در زمینه شیلات و پرورش آبزیان ، استفاده از ظرفیت های دریا برای پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی خاویاری ، تحقیقات کشاورزی  و باغبانی به همراه انتقال دانش و صنعت بسته بندی را از زمینه های همکاری مشترک با کشور ایتالیا توصیف کرد.