wheat.jpg

تسهيلات جديد براي بخش كشاورزي: سهميه گازوئيل فعالان اين بخش ليتري150تومان

چاپ

وزير جهاد کشاورزي از اختصاص يک هزار و300ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي به‌منظور تقويت زيرساخت‌هاي بخش کشاورزي در کشور خبر داد و گفت: بخشي از اين اعتبار قرار است که به صورت بلاعوض به منظور ايجاد سامانه‌هاي نوين آبياري به کشاورزان اختصاص يابد.

صادق خليليان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا ) اظهار كرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته مقرر شده است تا پنج هزار ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي به بخش کشاورزي اختصاص داده شود.


وي همچنين از ارايه تسهيلات ساختاري به منظور اصلاح ساختارهاي انرژي و آب به بخش‌هاي کشاورزي و دامي در کشور خبر داد و افزود: اين تسهيلات 10تا 100ميليون توماني به صورت قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت در اختيار واحدهاي واجد شرايط قرار مي‌گيرد.

خليليان ادامه داد: به‌منظور کاهش مصرف هزينه‌هاي تامين خوراک دام در واحدهاي دامي و مرغداري‌ها، يک ميليون تن جو و يک ميليون تن گندم با قيمت‌هاي ناچيز در اختيار اين واحد‌ها قرار مي‌گيرد.

وي تصريح کرد: امسال با حمايت و اقدامات خوب دولت درآمد فروش محصولات کشاورزي 20درصد افزايش داشته است.

وزير جهاد کشاورزي بيان كرد: با توجه به اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي و قيمت مصوب هر ليتر گازوئيل به قيمت 350تومان، مقرر شده است تا در قالب بسته‌هاي حمايتي دولت از بخش کشاورزي سهميه گازوئيل 80درصد واحدهاي کشاورزي، دامي، گلخانه‌اي و مرغداري‌ها هر ليتر به قيمت 150تومان تامين شود.

وي خاطرنشان کرد: در توافقي با وزارت نيرو مقرر شده است تا وزارت جهاد و وزارت نيرو عمليات احداث شبکه‌هاي اصلي فرعي و همچنين ايجاد آبياري‌هاي تحت فشار را در يک ميليون و400هزار هکتار از اراضي کشور به انجام برسانند که انتظار مي‌رود اين امر تا پايان سال90در کشور اجرايي شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان