wheat.jpg

23 خرداد 91

چاپ

 

 

سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش کشاورزی تنها 5 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: طبق آمار ارائه شده از تمام سرمایه کشور میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش کشاورزی تنها پنج درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالکریم رضوی شب گذشته در آئین افتتاحیه ساختمان جدید صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: ما در بخش کشاورزی دارای چند مشکل هستیم که این اتفاق از آغاز پا گرفتن این بخش و خروج آن از روش سنتی بوده است.

وی بحث سرمایه در بخش کشاورزی را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: طبق آمار اظهار شده از طرف مسئولان فقط پنج درصد در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افزود: ما در بخش سرمایه بخش کشاورزی دو مشکل کمبود سرمایه و کیفیت سرمایه را دارا هستیم.

این مسئول تاکید کرد: مهم‌ترین اصل در بخش کشاورزی به موقع پرداخت کردن سرمایه است.

رضوی تصریح کرد: کشور در جست‌جوی آن است که تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی را به صورت ارزان قیمت و آسان به این بخش ارائه دهد که وظیفه این صندوق نیز چنین است.

وی از ایجاد 48 صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کشور از ابتدای تاسیس آن سخن گفت و بیان داشت: تاکنون 31 مرکز در مراکز استان‌ها واقع شده و چهار صندوق نیز در تهران تاسیس شده‌اند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد: برنامه ما برای سال جاری بر این مبنا است که تعداد 60 صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان‌ها تاسیس شود.

این مسئول اذعان داشت: طبق قانون افزایش بهره‌وری 10 درصد از منابع صندوق توسعه‌ ملی باید به شکل ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار می گرفت که 70 درصد از 10 درصد تعیین شده به بانک کشاورزی و 30 درصد از 10 درصد به صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی که معادل 850 میلیارد تومان بوده، سال گذشته به صندوق حمایت از توسعه‌ سرمایه‌گذاری کشاورزی واگذار شد.