chick.jpg

20 خرداد 91

چاپ

 

 
به گزارش ایرنا

گران شدن جوجه یك روزه با افزایش تقاضا در بازار

تهران - مدیر كل پرورش و اصلاح نژاد طیور و زنبور عسل وزارت جهاد كشاورزی گفت: با توجه به نزدیك شدن ماه مبارك رمضان، افزایش تقاضا برای خرید جوجه یك روزه باعث گرانی این محصول در بازار شده است.

 

'رضا تركاشوند' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: به دلیل افزایش مصرف گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان، تولیدكنندگان صنعت مرغ گوشتی كشور طی روزهای اخیر مبادرت به خرید گسترده جوجه یك روزه كرده اند، كه همین امر باعث گرانی این محصول شده است.

وی اظهار داشت: تولیدكنندگان برای رساندن مرغ به وزن مورد مصرف باید جوجه را دو ماه قبل از مدت زمان كشتار خریداری و پرورش دهند.

وی با بیان این كه، افزایش قیمت جوجه یك روزه باعث نگرانی تولیدكنندگان صنعت مرغ گوشتی كشور شده است تصریح كرد: به طور حتم افزایش قمیت نهاده ها و جوجه یك روزه بر افزایش قیمت هزینه های تمام شده تولید تاثیر گذارد است، بنا بر این كاهش قیمت جوجه یك روزه می تواند باعث كاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در كشور شود.

مدیر كل پرورش و اصلاح نژاد طیور وزارت جهاد كشاورزی افزود: در این راستا بایستی متولیان بخش قیمت گذاری و تنظیم بازار برای كنترل نرخ این محصول تلاش كنند تا قیمت آن كاهش یابد.

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، طی ماه های گذشته قیمت جوجه یك روزه حدود 300 تومان بوده كه هم اكنون قیمت جوجه یك روزه گوشتی در بازار به یك هزار و 100 تومان رسیده است.