corn.jpg

سود بالای تسهیلات بانکی مانع جدی تولید

چاپ

altیک تولیدکننده که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی نیز مطرح است با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانکی گفت: چند سال باید کار کنم تا فقط سود تسهیلاتی که دریافت کرده‌ام، بپردازم.
علی جدیدی پرورش‌‌دهنده شترمرغ گفت: با دریافت 60 میلیون تومان وام از

بسیج سازندگی در استان لرستان کار پرورش شترمرغ را آغاز کردم.
این الگوی اقتصاد مقاومتی که کار پرورش شترمرغ را در شهرستان ازنا انجام می‌دهد، تصریح کرد مهندس نرم‌افزار است اما از آنجا که مخارج زندگی‌اش از طریق کار در رشته تحصیلی‌اش تأمین نمی‌شود به پرورش شترمرغ اقدام کرده است.
جدیدی که حافظ 23 جزء قرآن است، بیان داشت: اگرچه تجربه‌ای در کار پرورش شترمرغ نداشتم اما با توکل به خدا کار را شروع کردم و خوشبختانه اکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 6 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده‌ام.
وی با انتقاد از سود بالای تسهیلات اظهار داشت: پرداخت 16 درصد سود برای یک تولید‌کننده واقعا دشوار و زیاد است و برای حمایت از تولید داخل و عمل به اقتصاد مقاومتی لازم است با اختصاص وام‌‌های کم بهره از تولید‌کنندگان حمایت شود.
جدیدی با بیان اینکه کار پرورش شترمرغ را از 1.5 سال گذشته آغاز کرده است، تصریح کرد: چند سال باید کار کنم تا فقط سود تسهیلات دریافتی را پرداخت کنم.
این پرورش دهنده شترمرغ با بیان اینکه کار خود را با پرورش 60 قطعه آغاز کرده است، بیان داشت: گوشت شترمرغ چندان در بین مردم شناخته شده و مصرف آن رایج نیست.
وی با بیان اینکه هر قطعه شترمرغ با قیمت 250 تا 300 هزار تومان خریداری می‌شود، گفت: تولید‌کنندگان هر کیلوگرم از گوشت شترمرغ را با قیمت 33 هزار تومان عرضه می‌کنند.
جدیدی با بیان اینکه هر دوره پرورش شتر مرغ 7 الی 10 ماه طول می‌کشد، بیان داشت: به دلیل عدم ثبات در قیمت نهاده‌های ذرت و سویا برای تأمین این دو نهاده گاهی با مشکل مواجه می‌شویم.

 

منبع: فارس