soy.jpg

چانه‌زنی بر سر قیمت گوشت مرغ در مازندران

چاپ

altدر روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار بودیم، با این وجود هنوز تولیدکنندگان این قیمت را مقرون به صرفه نمی‌دانند ولی رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران میگوید قیمت مرغ در بازار مازندران واقعی شده است.
از مشکلات مرغ‌داران مازندران هر چه بگوییم باز هم کم گفتیم این

تولیدکنندگان در سال گذشته متحمل خسارت جبران‌ناپذیری شدند به‌طوری ‌که برخی این شغل را رها کردند و شاهد تعطیلی برخی مرغ‌داری‌ها بودیم.
در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران بودیم، با این وجود هنوز تولیدکنندگان این قیمت را مقرون به صرفه نمی‌دانند و درخواست آنان این است که به قیمتی برسد که برای آنان همراه با سود اقتصادی باشد.
البته این نکته را نباید فراموش کنیم که گوشت مرغ به‌دلیل قیمت مناسب و  خانواده‌هایی که توان خرید گوشت قرمز را ندارند در سبد غذایی همه خانواده‌ها قرار دارد که باید به قیمتی برسد که مصرف‌کنندگان نیز توانایی خریداری آن را داشته باشند.
مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هنوز قیمت مرغ به نقطه تعادل نرسیده است.
عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که بحث صادرات نهادینه شود، گفت: تحقق این مهم به بحث مشوق‌های صادراتی برمی‌گردد.
وی یادآور شد: اگر قصد داریم رونق صادراتی شاهد باشیم در بحث رقابت قیمتی دولت کمک کند و منتظر مصوبه و مشخص شدن ردیف اعتباری هستیم تا در بحث صادرات جدی‌تر ورود پیدا کنیم.
مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران مازندران تصریح کرد: موضوعی دیگر بحث کنترل تولید و اینکه در صورت کاهش قیمت‌ها شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید وارد نشود که ذخیره‌سازی مرغ خود مزید بر علت کاهش قیمت‌ها است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تلاش ما این است قیمت‌ها به نقطه‌ای برسد که تولیدکنندگان از تولید خود مطمئن بوده و جلوی متضرر شدن آنان گرفته شود.
وی در مورد فعالیت برخی تولیدکنندگان بدون مجوز، اظهار کرد: مرغ‌داران بدون مجوز رصد می‌شوند و واحدهایی که توان گرفتن پروانه و تبدیل را دارند سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که تعیین تکلیف شوند.

 واقعی شدن قیمت مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ واقعی شد و به این معنا که تاکنون مرغ‌دار متضرر می‌شده در حال حاضر به نقطه سر به سر رسیده است.
دلاور حیدرپور ادامه داد: طی ماه‌های گذشته مرغ‌دار دچار ضرر و زیان شده الان یک قیمت مناسبی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده رسیده است.
امیدواریم قیمت مرغ به میزانی برسد که هم تولیدکننده و مصرف‌کننده از آن راضی باشند و در نتیجه شاهد رشد و پیشرفت در این صنعت باشیم.

 

منبع: فارس