corn.jpg

بازار مرغ در رمضان امسال تنشی ندارد

چاپ

altمدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: امسال نیز برای حفظ حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از تنش و افزایش قیمت در بازار ماه مبارک رمضان گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ در طرح ضیافت به بازار تزریق می‌شود.
فرزین فرهادی در جلسه تنظیم بازار این شهرستان به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان

اشاره کرد و گفت: به علت اینکه این ماه مواد غذایی خاصی بیشتر استفاده می‌شود، تنشی در بازار به وجود می‌آید که در دو سال گذشته با درایت و تدبیر فرماندار مشکل خاصی نداشتیم.
وی افزود: امسال نیز برای حفظ حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از تنش و افزایش قیمت در بازار ماه مبارک رمضان گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ در طرح ضیافت به بازار تزریق می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر، پیشنهاد داد تا اقلام مصرفی در قالب نمایشگاه طرح ضیافت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مردم قرار گیرد.
فرهادی در ادامه به صندوق‌های خرد زنان روستایی شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: این صندوق‌ها در سطح ملی رتبه خوبی دارند و در آن زنان هم پای مردان در زمینه اقتصاد خانواده فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: می‌توانیم در ورودی شهر بازارچه فروش دائمی محصولات بومی و محلی دایر و از محصولات محلی که دسترنج زنان روستایی است برای عرضه استفاده شود.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه در استان بیش از 2.5 میلیون تن مرکبات تولید می‌شود، تصریح کرد: مرکبات مازندران به تنهایی قابلیت تأمین نیاز مرکبات کشور را دارد.
فرهادی از قیمت تمام شده مرکبات به عنوان مشکلی در این بخش نام برد و گفت: در باغات دنیا براساس استانداردهای جهانی میزان متوسط برداشت 40 تا 50 تن بوده ولی متوسط برداشت باغات استان 20 تن است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: ماست‌بندی‌های دارای مجوز باید شرایط و ضوابط بهداشت را دریافت کنند و براساس آن مساحت هر واحد ماست‌بندی باید 85 مترمربع شود.
وی با بیان اینکه شیر یک ماده غذایی مهم و فناپذیر است، افزود: هرچه به  فصل گرما نزدیک‌تر می‌شویم به باید توجه بیشتری به سلامت شیر داشت و اصناف نباید برای واحدهای کمتر از 85 متر مربع، پروانه صادر کنند.

 

منبع: فارس