soy.jpg

فعالیت 80 واحد مرغ گوشتی در شهرستان بهارِ همدان

چاپ

altمدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از فعالیت 80 واحد مرغ گوشتی در شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان بهار با تولید 11 هزار و 41 تن گوشت مرغ مقام نخست تولید در استان را به خود اختصاص داد.
هوشنگ کرمی اظهار کرد: در حال حاضر 80 واحد مرغ گوشتی

در سطح شهرستان بهار فعال است و گوشت مورد نیاز مردم را تأمین می‎کند.
وی خاطرنشان کرد: این واحدها با وجود بالا بودن هزینه نهاده‌ها و نوسان قیمت بازار توانسته‌اند بیش از 11 هزار تن گوشت سفید مرغ مورد نیاز در شهرستان بهار را تولید کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اظهار کرد: این میزان گوشت تولیدی در سطح شهرستان حدود 25 درصد از کل تولید استان همدان را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته، شهرستان بهار با تولید 11 هزار و 41 تن گوشت مرغ مقام نخست تولید در استان همدان را به خود اختصاص داد که این امر نشان از قابلیت‎های بالای شهرستان بهار در این حوزه است.
کرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوق کشاورزان شهرستان به سوی کشت محصولات کم‌آب‌بر گفت: با توجه به اینکه شهرستان بهار یکی از مناطق اصلی کشت سیب‌زمینی به شمار می‎رود و این محصول نیز جزو محصولات پرآب‌بر است، در راستای برنامه‎ریزی برای کشت محصولات کم‎آب‌بر اقدام شده است.
وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان بهار با برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ترغیب کشاورزان به سمت رعایت الگوی کشت در پی مصرف درست منابع آبی است.

 

منبع: فارس