wheat.jpg

قیمت‌ گوشت مرغ بعد از فروردین‌ماه به نفع تولیدکننده تغییر پیدا می‌کند

چاپ

altمدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به احتمال قوی بعد از فروردین ماه قیمت‌ گوشت مرغ به نفع تولید کننده تغییر پیدا خواهد کرد
عبدالله جعفری به کاهش قیمت گوشت مرغ

در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: همه ساله در روزهای نزدیک به تعطیلات نوروز به واسطه افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ هستیم اما با فرارسیدن تعطیلات به دلیل کاهش تقاضا و جایگزین شدن سایر اقلام قیمت گوشت مرغ کاهش پیدا می‌کند.
وی کاهش تقاضا و عدم تطابق آن با میزان عرضه را علت کاهش کنونی قیمت گوشت مرغ در استان زنجان دانست و عنوان کرد: همه ساله در این موقع از سال قیمت گوشت مرغ کاهش پیدا می‌کند.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در حال حاضر در استان 3 هزار و 710 تومان است، تصریح کرد: این قیمت نسبت به سایر استان‌ها قابل قبول است اما به نفع تولیدکننده نخواهد بود.
جعفری با اشاره به اینکه به دلیل تعدد تولید کنندگان گوشت مرغ در کشورمان، تنها عامل تعیین کننده قیمت مرغ میزان عرضه و تقاضاست، افزود: به احتمال قوی بعد از فروردین ماه که البته بستگی به عرضه مرغ نیز دارد قیمت‌ها به نفع تولید کننده تغییر پیدا خواهد کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان از جمله معدود استان‌هایی است که مرغ‌داری غیر مجاز ندارد و در حال حاضر همه مرغ‌داری‌های استان شناسنامه‌دارند و جوجه‌ریزی تمام واحدها به طور مستمر کنترل می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از استان‌های کشورمان از جمله برخی استان‌های همجوار با استان زنجان به تعداد قابل توجهی مرغ‌داری غیر مجاز دارند که تولیدات آن‌ها توسط وزارتخانه مدیریت نمی‌شود البته قرار است این واحدها نیز تعیین تکلیف شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: مرغ‌داری‌های غیر مجاز در برخی استان‌های کشور بر حسب شرایط بازار جوجه‌ریزی کرده و تولیدات خود را عرضه می‌کنند و عرضه این واحدها سبب برهم خوردن تعادل بازار می‌شود.
جعفری گفت: فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل قدری تقاضای گوشت مرغ کمتر شده و بخشی از این موضوع بر می‌گردد به کاهش قدرت خرید در کل اقلام کشاورزی و غیر کشاورزی و رکودی که در سال گذشته وجود داشته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: فروردین ماه هر سال عمدتا با کاهش تقاضا مواجه هستیم و کاهش تقاضا نیز از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار محسوب می‌‌شود.

منبع: فارس