chick.jpg

صادرات 8 هزار تنی مرغ از قائم‌شهر به خارج کشور

چاپ

altمدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم€Œشهر از صادرات 8 هزار تنی مرغ منجمد از این شهرستان به خارج کشور خبر داد
فرزین فرهادی در شهرستان ساری، گفت: شهرستان قائم€Œشهر دارای 161 واحد مرغ€Œداری با میزان

جوجه€Œریزی در هر دوره 3 میلیون و 80 هزار و 760 قطعه€Œای است.
وی افزود: سالانه 2 هزار و 400 تن گوشت سفید آماده طبخ در این شهرستان تولید می€Œشود که رتبه چهارم را در استان به خود اختصاص داده است که این میزان تولید توسط مرغ€Œداران، بیش از میزان نیاز مصرف€Œکنندگان شهرستان بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی قائم€Œشهر ادامه داد: بر اساس برنامه€Œریزی€Œهای انجام€Œشده در افزایش تولید گوشت سفید برای امنیت غذایی، اشتغال€Œزایی مولد و کاهش هزینه تولید، مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم نسبت به بازاریابی مرغ منجمد در خارج از کشور اقدام کرده است.
فرهادی اضافه کرد: مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم دارای کد IR برای صادرات است و در زنجیره تأمین گوشت مرغ دارای واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، کارخانه جوجه€Œکشی و کارخانه کارتن€Œسازی است.
وی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه در 2 فاز به ظرفیت 4 و 6 هزار قطعه€Œای در ساعت و تونل€Œهای انجماد منفی 35 درجه سانتی€Œگراد با ظرفیت 80 تن در هر شیفت کاری و سردخانه منفی 18 درجه سانتی€Œگراد با ظرفیت یک€Œهزار و 500 تن فعالیت دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قائم€Œشهر با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار تن مرغ منجمد از این شهرستان به خارج کشور صادر شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم توانسته یک€Œهزار و 886 تن گوشت مرغ به کشورهای عراق و افغانستان صادر کند.

منبع: فارس