corn.jpg

کمیسیون مشترک توسعه صادرات گوشت مرغ در حوزه دریای خزر تشکیل شود

چاپ

 altنایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران ارزش صادرات انواع محصولات کشاورزی استان در ۱۱ ماه را بیش از ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و خواستار تشکیل کمیسیون مشترک توسعه صادرات در حوزه دریای خزر شد.
امیر میران آملی در نشست با فعالان اقتصادی استان، با اشاره به لزوم حمایت

جدی از بازرگانان ایرانی در کشورهای هدف گفت: حمایت قضایی بازرگانان ایران در کشورهای هدف صادرات تقویت شود.
وی بابیان اینکه مازندران در تولید گوشت مرغ و محصولات باغی توان صادرات دارد افزود: در مجتمع مرغ لاین بابل‌کنار توان تولید و عرضه گوشت سفید وجود دارد و سال گذشته نیز بیشترین صادرات گوشت مرغ انجام شد.
وی به توان صادراتی ۵۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی و ۵۰ هزار تنی گوشت مرغ مازندران به کشورهای دیگر اشاره و تصریح کرد: ارزش صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای هدف در ۱۱ ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بود.
 نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تأکید بر لزوم جبران حجم مبادلات پایین به کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد: کمیسیون مشترک برای بسترسازی مناسب در صادرات محصولات مازندران تشکیل شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: هزار میلیارد دلار مشوق صادراتی برای افزایش صادرات در نظر گرفته شد و توقع در اختصاص این مشوق‌ها این است که این میزان مشوق به تاجران فعالی که از سال ۹۲ نیز فعالیت کرده‌اند اختصاص یابد.
به گفته میران هم‌اکنون وجود تعرفه ترجیحی بالا در کشور یکی از عوامل اصلی درروند نزولی صادرات به کشورهای حاشیه خزر به شمار می‌آید و حمایت بخش دولتی از فعالان خصوصی در این زمینه باید بیشتر شود.
وی در ادامه این نشست تقویت دفتر امور خارجه در استان مازندران و اتصال به شبکه ریلی در روسیه را خواستار شد و گفت: سیستم بانکی برای نقل‌وانتقال پول تاجران ایرانی، پیگیری جهت حمایت قضایی از بازرگانان ایرانی در کشورهای هدف، ارتقای زیرساخت حمل‌ونقل مناسب دریایی و ریلی برای اتصال به شبکه ریلی ایران و روسیه و نیز اجازه ورود موقت کالا از دیگر درخواست‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

منبع: مهر