wheat.jpg

استانداردهای جهانی تولید مرغ برای افزایش صادرات در کشور رعایت شود

چاپ

 altرئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فراورده‌های دامی کشور گفت: باید استانداردهای جهانی تولید مرغ برای افزایش صادرات در کشور رعایت شود.
خلج اظهار داشت: تولیدی که امروز برای صادرات به دنبال آن هستیم؛ تولیدی با مفاهیم

و معیارهای تصویب‌شده جهانی است.
وی افزود: محصول سالم برای صادرات و مصرف، یک تعریف وسیعی دارد که برای افزایش صادرات باید رعایت شده و به آن توجهی جدی شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه 34 بیماری مربوط به طیور وجود دارد تصریح کرد: 6 بیماری از این تعداد جنبه‌های عمومی و اقتصادی داشته و 28 مورد دیگر آن نیز تنها جنبه اقتصادی دارد.
خلج با اشاره به تکلیف سازمان جهانی دامپزشکی به تک‌تک کشورهای عضو تصریح کرد: بر اساس این وظایف سازمان‌های دامپزشکی هر کشور موظف و مجبور است تا 14 بیماری خاص طیور که موردنظر است را به سازمان دامپزشکی جهانی گزارش کند و در صورت مشاهده این نوع بیماری‌ها، صادرات گوشت مرغ از این کشورها نیز محدود می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صادرات و تجارت امروز کشور در زمینهٔ گوشت مرغ، تجارتی مطلوب نیست عنوان کرد: اینکه افغانستان مقصد عمده گوشت مرغ صادراتی ما باشد؛ مطلوب نیست.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تنها تولیدات با قابلیت پایداری، می‌توانند دوام داشته باشند بیان کرد: در ضمن تولیدی می‌تواند پایداری داشته باشد که قدرت بقا دارد.
خلج با اشاره به اینکه سلامت محصولات دامی، کیفیت تولید و قیمت آن برای رسیدن به بقا ضروری است تأکید کرد: تأمین سلامت محصولات دامی، بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.
وی با بیان اینکه در صنعت طیور، به‌ ویژه در بخش تأمین نهاده‌ها و خوراک طیور هنوز به‌ شدت وابسته دیگر کشورها هستیم تصریح کرد: اما امروز توانایی حذف وابستگی خارجی را در تولید گوشت و محصولات طیور داریم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی قرار داریم گفت: آب و محیط‌زیست، دو موضوع مورد تأکید در این برنامه است که باید در تولید همه محصولات به‌ویژه صنعت طیور به آن توجه شود.

منبع: تسنیم